Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, May 23, 2012

Sarawak Part XII - Kalep berkenan :)


Yang cun giler ni..
Anak Nini yang sulung...

Hari pertama depa dah jumpa..
Tak menahan si romeo sorang tu..
Tengah2 panas terik kat Sarawak..
Dia siap boleh pakai sweater Nike cap ayam serama...
Konon-konon nak nmpk hot giler laaa...

Ye.. Kalep ni mmg romeo..
Kalau dia berkenan..
Memang tak segan silu..
Ni perangai sapalah ni?





Namun, mungkin keluarga Alia ni akan berfikir 800 kali nak ambik Kalep jadi menantu..

Alia.. lahir awal sebulan je dari Khaleef..
Khaleef bulan 8, dia bulan 7...
Tahun yang sama..

Alia.. masuk tadika Tahfiz Al-Quran..
Iqra' 2 agaknya masa dia 4 tahun dah lepas..
Setakat Ayat Lazim.. celah gigi..

DIA DAH HAFAL 2 JUZ...

Ye 2 Juzuk wahai Muhammad Khaleef Aisy...

Khaleef yang setahun tadika Cina... nak masuk 2 tahun tadika Masjid..

Hanya ingat sampai huruf DOD!!!

Mami ngn Papa serkup kepala dengan guni beras..
.
.
.

5 comments:

Lieya said...

Adoi mummy ni.. sokongan tak membina langsung...hahahaha

littlehumblelynn said...

Jenuh aku nk khatamkan entry g kuching ko smbl ngekek gelak sorg2!!!

:-D

amaniammar said...

hakahka....

xpe boy goes slow...
tp sweet je perjalanan bdk2 ni..
nnti tgk bila dah besar cmner...malu malu siput ke x?..hakhak

cam lil' amani sy skang ni dah da peminat dok sakat dia hari2...tp nk tgk bila besar adakah seperti itu lg...seronok tau..

pe pun smg khaleef rajin belajar mengaji tau

noradzlina.kamdani said...

bdk lelaki mmg cpt gatal..ikram pun mcm tu..tp bile dh beso sket dh berakal diorg akan berubah...
gv time tu kalep utk belajar ngajai..jgn push sgt..beri galakan.

I want to lose weight said...

Kalep dah kenal huruf dan boleh bunyikan.. tapi kalau suh baca tanpa tgk buku iqra' mmg dia sangkut smpi DOD :)

Dia dah hafal al-fatihah, al-ikhlas dan an-nas... jadi la :)