Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, March 20, 2011

Rasa nyer...

Walaupun pelbagai resepi boleh didapati di blog Mieja..
Namun, kerana Hasya kalau berjaga..
Dia hanya mahu aku dukung..
Tak pun ngempeng sambil baring atas katil..
Maka, dapat rebus benda-benda ni pun dah dikira baik..

Yang tak tau..
Ni adalah milk booster..
Makanan untuk memperbanyakkan susu mami..

Lobak putih + lobak merah + kuchai = rebus buh garam sket..

Rasa nyer..

Lazat sehingga menjilat sudu..

Hokay!! AKAK TIPOOOOOOO...

Lansung tak sedap..
Dah laa lobak putih tu rasa maung2 sket..
Nasib ada lobak merah yg manis2 gitu..
Selalu aku kunyah 2 potong lobak putih + 1 potong lobak merah..
Kuchai tu sukahati laa naik sekali dalam sudu banyak mana pun..

Perasaan...

Imejin cam makan tomyam sayuran dlm ada udang galah + ketam bunga..

LAZAAAAATTTTTTTT !!!
.
.
.

6 comments:

Farra Dhelina said...

hehehe.. kak..kt pun sama..tak leh blah la mkn lobak putih tu..cuba jugak makan..adehhh tak boleh..

Kaseh said...

hahaha jap nak imejin..

m.q said...

imejin ketam bunga tu yg best tuh..huhuhuhu

Amiizaa2001 said...

zel, nampak sedapppppppppp:):)

rebus lama2 zel, bg empok+maung tu ilang:):) hikhikhkhikhik nak tergelak baca posting ko....

noradzlina.kamdani said...

ooo makann tu bole bantu bnykkan susu eh? nnt aku bg adik aku la yek...

zatie_izzati said...

Zel, nak sedap wat camni...
Potong bawang putih, bawang merah, halia ckt, Lobak putih tu sagat je macam inti popia. pastu campak sume dlm kuali. masuk skali ikan bilis... xyah tunggu sgt pun xpe, lg garing lagi sedap. yg ni dijamin sedap...