Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, March 1, 2011

SAD BUT TRUE


Pergi KL semalam dengan hati berbunga-bunga..
Penuh harapan untuk sain kontrak 2011..
Lega laa kan..sbb 2011 ni selamat lagi..

Tup-tup dapat kontrak..
Hanya smpi 30 Jun 2011..
Lebih kurang 4 bulan je dari sekarang..

Apa-apa pun aku syukur je..
Sebab, kalau ikutkan busuk hati deme..
Skang ni aku dah fully auswipe kat umah jaga anak..
Ni dah diberi peluang utk menyimpan sket lebih kurang 6 bulan..

Lepas 30 Jun 2011, interview akan diadakan..
Hanya penyandang yang layak akan kekal di PID..
Itu pun tiada jaminan jawatan tetap..
Kontrak pun maybe sampai 2012 je..

Dah ler.. malas nak ambik pedulik..
Aku dah tentu tak dapat..
Sebab depa ada dendam kesumat dengan Tg Malim ni..
Tapi.. interview tu aku nak pergi..
Sebab aku pun ada benda yg tersumbat kat hati ni nak diluahkan..

Perancangan masa depan?!!

Cam dah ada.. tapi masih samar-samar lagi..
4 bulan yang ada ni..
Harap-harap cukup untuk memperhalusi perancangan tersebut..

Ala.. fikir positif je..
Rezeki ada di mana-mana..
Rajin dengan tak rajin je..

Lagi pun laki akak tu keje.. bukan menganggur..
Takat nak tanggung makan pakai bini & anak2 lepas je..
Cuma takde lagi laa kehidupan menghora sana sini..

Warga PID yang lain..

CHAIYOK!!!!
.
.
.

7 comments:

Kaseh said...

carik je keja lain zel..sakit ati lak aku baca bila korang diperkotak katikkan.. org sana taktau ke korang ada perut nak dijaga..kehidupan nak dibela..mengong tul bos2 atasan ko tuh..tapi mcm ko ckp tu la..sbelum ko benti..ko pegi interbiu tu pastu ko basuh cukup2..tapi makesure ko dah ada persediaan la hehe

TiNie said...

sabar la kak..InsyaAllah ada rezeki lepas ni..rezeki hasya..new baby..

noradzlina.kamdani said...

semoga hari ko akn lbh cerah zel

Anonymous said...

Hi akak.. kite cdgkan akak cari la job lain yang lebih secure scpt mgkin.. sbb makin lame smbg kontrak main sakit jiwa raga bile satu hari nti x dpt smbg kontrak..

Gomen wujudkan jawatan kontrak ni untuk kepentingan dia, mmg xde intention nak serap tetap.. cume ade a few yg diserap tetap tp tgk performance jgk.. the rest tu mmg x dpt ape..

Cth mcm my dept.. kami ade byk kes tertunggak.. so diorg rekrut ramai contract officer utk tolong setelkan kes yg mlambak.. walhal pos utk officer da penuh/takde.. biler kes2 da selesai.. smpai situ je la riwayat diorg.. tp sy bernasib baik sbb diserap tetap.. Ramai juga yg da cabut bile kontrak 2-3 taun tapi masih status kontrak sbb diorg sedar tade mase depan as contract officer mmndgkan pos utk permanent officer sume dah di isi..

ratusiput said...

betul zel...better ko cr keje lain je yg lg terjamin.insyaAllah ade rezki ko nnti.keje kontrak especially ngn gomen ni mmg menyakitkan.aku pun habis akhir bulan 7 ni tp taktau dpt sambung ke tak sbb dorang tak ckp pape kan.lgpun kontrak aku base on project.kat jb ni ade satu je pojek dorang.dah siap.kalau nk sambung pun ntah negeri mane kena campak.tak hingin aku.kalau bujang ok la.lgpun aku nk rehat dulu jd surirumah.tgk camne life.kalau ok...go on.kalau agak2 bosan cr keje balik.always think positive.wat mase ni mmg aku takde nafsu nk keje.ehehe...cume bila pk utang bulanan tu camne nk rolling tu yg buat kusut kepala...

Yu'xan Lee said...

betul tue akak, rezeki ada dimana2, i'allah...semoga sentiasa dimurahkan rezeki, amin..

LiaNa YuSoF said...

betul tu kak, rezeki ada dimana2... mungkin Tuhan nak tunjuk yg rezeki akak ditempat lain... walau mcmana pun, harap akak bsabar ye... masa dpn kita, kita xtau.. jadi apa yg Tuhan da beri skarang, bersyukur sgt2... saya doakan akak dan keluarga dimurahkan rezeki.. InsyaAllah....