Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, March 31, 2011

Kalau anda bengap.. jangan laa saya nak dibengapkan bersama-sama...

Ni bukan kisah April Fool..
Aku tak pernah layan pun fool-fool-fool ni..
Yang aku tau.. lepas 1 April.. 2 April besday Mencah anak MR..
(takde makan-makan ke esok ;)

Ni citer insan yang meng"spoil"kan mood hari jemahat aku...

Ada satu bapak bersama satu anak..
Hari ni muncul kat dalam PID..
Anak dia kendong satu beg yang aku syak dalam tu ada laptop..

Bapak dia dengan penuh riak takbur..

"ANAK SAYA DPT LAPTOP FREE.. KAMI NAK KOD UNTUK UNLOCK SOFTWARE DALAM NI"

Yeeeee... aku blur-seblur nyer..
Bila pulak aku diberi mandat menjadi pembuka kod?
Aku pun bertanya laa lebih kurang sedikit sebanyak..

Rerupanya..
Ada satu nombor kod ni kena dimasukkan sebelum boleh guna laptop tu..

Yang hamsap nyer.. depa 2 beranak habaq..
Hari tu masa ambik laptop tu.. pegawai tu kata..
Kod tu ambik kat Pusat Jal*r Leb*r..

Hello kamu 2 beranak..
Pusat Internet Desa dengan Pusat Jal*r Leb*r tu jauh benor bunyinya..

Yang menyepoilkan mood aku..
Tetiba bapak dia naik angin pulak..
Bila aku cakap depa mai salah tempat..
Aku dah dengan baik hati...
Siap bagi direction camne nak pergi pusat satu lagi tu..

"TAKKAN BENDA CAMNI PUN AWAK TAK BOLEH BUAT?"

Eh.. aku pulak..
(darah panas time ni dah menyerbu ke kepala)

"SAYA BOLEH JE NAK BUAT.. TAPI SAYA FORMAT BALIK SEMULA LAPTOP NI.. TU JE CARA KALAU TAKMO AMBIK KOD TU.."

"KALAU TAKAT NAK FORMAT.. SAYA PUN TAHU BUAT"

Terus tarik anak dia keluar..

Oiii PAKCIK BUTA ADAB..
Malam tadi ko tak mendapat ke?
Tu pasal perangai cam haram jadsssss...

Kenapa laaa kan..
PID ni sentiasa dikelilingi oleh orang gila.. orang kuang ajar.. tak reti hormat orang lain..

REHAN DAN RAKAN-RAKAN SEANGKATAN...

Mungkin 30 Jun 2011 itu adalah sebesar-besar rahmat!!!
.
.
.

3 comments:

ibh_sue said...

Erk!..kalau aku pun sentap gak mcm tu..Mau mood tak baik sampai petang jawabnya..

Natrah Norlin said...

tu ler org kita...baru pakai laptop dah belagak macam pakai kete sport...

noradzlina.kamdani said...

pak cik tu xbole ke ckp elok2...