Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, March 16, 2011

Untuk anak mami..

Situasi sekarang dah semakin mendesak..
Khaleef lagi 5 bulan akan capai umur 5 tahun..
Masa Sara umur camni..
Dia sudah boleh baca 2 suku kata..

Cikgu di Tadika Masjid juga tidak banyak membantu..
Khaleef skang dah join budak2 umur bawah 4 tahun yg tak boleh membaca..
Bebudak yg dah boleh baca sebaya dia duduk meja lain..

Aku tgk buku latihan Khaleef juga tak sama macam depa..
Khaleef diberi buku yg lain sangat..
Yg mana latihannya asyik2 mewarna.. sambung titik.. buat garisan..
Ini semua dia dah belajar tahun lepas..

Ulangan membuatkan dia sangat bosan..

Oleh itu..
Walaupun situasi kewangan mami sangat meruncing skang ni..
Mami korek-korek.. kais-kais.. selam-selam..
Untuk cukupkan duit beli set-set di bawah..

Nak anak pandai..
Mesti kuarkan modal untuk beli buku yg profesional..
Sbb mami dan nenek dah habis cara nak ajar Khaleef kenal huruf..
Bukan ajar baca tau.. baru nak kena huruf..
Setahun lepas dia sekolah..
Tak tau laa apa dia belajar..
Cuti lak lama sangat.. sampai dekat 4 bulan..
Huruf A pun dia dah lupa camne rupa..

Semua 6 set buku ni..
Harganya RM135.00..
Murah laa sket dari beli satu set.. satu set..

Mulai minggu depan..
Waktu petang.. Khaleef takkan duduk umah Aki lagi..
Melayan Dibo, Higglytown, Ultraman dan ntah hape2 lagi..
Dia kena ikut mami datang pejabat..
Dan belajar..

Mesti pandai baca sebelum harijadi dia menjelang tiba..
.
.
.

5 comments:

me suya said...

good luck kak Zel.. bagus mami khaleef^^ good luck khaleef

noradzlina.kamdani said...

think p[ositif...
ikram dlu umo 5 tahun pun xpandai membaca..infact dh 6 tahun dh...
tp sabo kene ada..

Mamma said...

kimi pun still xleh baca tp suku kata dh tau la jugak...risau mmg ada kan..langkah drastik aku lock cenel katun2..aku kata dh rosak, siang je leh tgk..kurang la sket dia mengadap katun..

Va Va Voom said...

lol! good luck Khaleef!

Yu'xan Lee said...

Gud mami....Suka baca blog kak zel..