Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, May 21, 2009

Berapa Lama Boleh Habis ?!!!!!

Entry ni, budak-budak keje PID je yang akan paham - ada contest kat bawah
Tapi member2 lain boleh gak kalau nak buat-buat paham

BERAPA LAMA BOLEH HABIS ?!!!!!

Ini adalah soalan yang secara purata aku kena jawab sebanyak 4-5 kali satu hari
Kalau tiba musim nak cuti sekolah
Atau lepas abih SPM & STPM..
Soalan ini akan ditanya sebanyak 20-30 kali sehari

MOTIF SOALAN ?!!!!

Dtg PID nak register untuk kelas komputer
Adalah diri mereka sendiri yang nak belajar komputer
Adalah diri mereka yg patut paham
~ golongan kura-kura
~ golongan arnab


GOLONGAN KURA-KURA

Golongan ini terdiri daripada insan2 yang tak pernah pegang komputer lansung

Tak boleh nak beza apa itu keyboard dan mouse
Yang akan tekan mouse smpi retak klu tak diberitahu
"JGN KLIK KUAT-KUAT, RELAX JE"

So, apa motif bertanyakan soalan tersebut ?


GOLONGAN ARNAB

Selalunya telah mempunyai komputer @ laptop cuma jarang pegang.
Tapi adalah biasa setakat nak taip-taip.
Juga dari golongan yg laparkan sijil tak seberapa tu.

Jadi, motif soalan ?!!!
.

JAWAPAN

.

Berapa Lama Boleh Habis ?

.

Itu adalah bergantung kepada diri kamu sendiri
Kamu laju, kami laju
Kamu perlahan, kami perlahan

.

Oklah, kira patut nyer dah berpuas hati laa dengan jawapan cover bengkek tu...

.

Tiba2 kang, sampai kat pintu PID sebelum keluar...

.

"JANGKAAN MASA BERAPA LAMA BELAJAR NI?"

.

tak pun

.

"AGAK-AGAK SEBULAN BOLEH HABIS TAK?"

.

Addddoooooooyaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

.

Apa beza soalan 1, soalan 2 dan soalan 3 ?

.

Cepat !!! member2 PID leh jawab kat bahagian komen
Jawapan paling tepat akan menerima brooch rantai berlian sumbangan
BROOCHBIZZ

Tarikh tutup contest - 25 Mei 2009 ;)



Sesungguh nyer... profesion kat PID ni hanya untuk orang yang beriman
Kerana... SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN......
Orang lain jangan muntah...
Nak merasa, meh laa duduk keje sini 2-3 hari..
Salah satu keje berprofil & berisiko tinggi ;)

.

.

.






3 comments:

CiK NuNu said...

soalan yg kebiasan dr masa mula2 keje.. kalo nk cepat abis bole? tp kalo menaip terkial2..mcmana nk cepat siap..pegang mouse pun mcm mouse tu nk gigit tangan dia... belum guna keyboard.. kelentang kelentung..gilo jer....
kdg2 rasa nk baling..tp sabar tu kena ada la... hahahhahahah

I want to lose weight said...

Hehehe.. nmpk Cik Nunu ada harapan akan jadi pemenang Brooch Rantai Berlian sumbangan broochbizz..

niena..(,")(",)... said...

hehehe....betul la...kite pun sama kena jawab soalan mcm tu...so jawapan nya...
"ikut la...seminggu 2 kali kelas...sekali 2 jam...kalu cepat tangkap leh la ajar laju2...mana leh nak paksa2..betul tak...kang apa pun tak dapat....."
diaorg ni bukan takut mouse je gigit diaorg...takut pc tu telan diaorg terus...heheheh...mcm2 pengalaman....