Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, May 21, 2009

Inche Jeman.. jejaka lindungan awan...

Hari ini Khaleef adalah sangat2 tidak sihat
Dan sangat2 rindu pada papa dia

Semlm.. sebelum mandi, dia tanya nenek dia
"Papa mana ?"
Wan dia jawab "Papa keje jauh"

Tindakan nyer selepas itu adalah MENANGIS !!!!
Sian nyer anak aku...

So, tadi aku pun wat laa citer sedih ni kat laki aku

Mami : Papa MC laa esok
Papa : Nnt papa bincang ngn makcik (PM dia)
Mami : Ala.. balik je, kang mami singgah salehudin (klinik panel) mintak MC. Klu doktor tanya mana papa.. mami cakap papa sakit perut tak leh bangun
(INI CONTOH ISTERI MITHALI)
Papa : Ok gak tu.

Aku pun dah senyum smpi ke belakang telinga..
Maklum laa malam jemahat lak tuh.. kui kui kui

Tiba-tiba my laki is calling

Papa : Pa dah apply EL.. nnt malam papa balik
Mami : Wat pe EL ?
Papa : Laaaa.. kata Khaleef tak sihat
Mami : Tak payah laa nak bazir2 cuti tu.. TAK PAYAH BALIK !!!

Ye, dan laki aku pun setuju laaa tak payah balik malam ini
Adalah sangat2 lindungan kaabah
Apa laa salah nyer aku mintakkan MC
Sepanjang 2009 ni tak pernah MC wlu sekali
Tahun 2008, ada MC sekali je demam

Lepas tu.. bonus tak gak dapat 3-4 bulan
Sama je cam pekerja lain yg MC sebulan 2-3 kali
Pastu pangkat tak gak naik2
Gaji adalah naik 30 hengget setahun
Lagi suka-suki kena tendang sana-sini cam bola
Kononnnn... markah prestasi paling tinggi dalam Perak
Kononnnnnnnnnn.....

Cuti tu kalau 60 hari takpe jugak
Ini, cuti ada 16 hari... dah ambik banyak lak utk exam hari tu
Ada laa tinggal dalam 6-7 hari lagi
Tu kang bulan 11 nak exam nnt nak kena cuti lagi

Aku pun sepanjang keje dari 2003 - 2009, sekali tak pernah MC
Bukan aku tak nak MC
Tapi, keje aku ni senang nak dapat cuti
Cuti dulu apply kemudian pun tak jadi masalah
Sebab tak bersangkut paut ngn sapa2

Eh, apsal citer pasal aku pulak ?!!!

Keluar tajuk !!!

AKU ADALAH BENGANG DENGAN INCHE JEMAN !!!!!!
.
.
.

1 comment:

ieda said...

salam zel ...

sian anak .. suami zel kemana ..
citer2 .. last2 ibu yang tensionnn
hehehheheh