Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, August 18, 2009

Bersiaran Dari Hospital Slim River

Adik aku dah nak bersalin..
Oleh kerana baby dia berdiri dalam perut (songsang)..
Maka dia akan menjalani c-sect..

Kat area-area belah sini.. tiada spital private yg boleh c-sect
So, kami semua p ler Hospital Slim River..

Pastu lepas dia scan..
Baru tau yg baby sangat kecil.. baru 1.4kg
Maknanya adik aku bukan dah 32 minggu..
Paling2 baru 28 minggu..
Sebelum ni ada percanggahan sket tentang bilangan mgu..
Dr BAMC cakap dia peknen baru 7 bulan..
Dr Hospital Slim cakap dah 8 bulan lebih...

Maka adik aku di transfer pakai ambulan ke Hospital Besar Ipoh
Aku & Inche Izman akan menyusul ptg ini..
Terus stay sana smpi Sabtu..
Harap-harap semua selamat ler..


Mak aku smpi terlentuk-lentuk tido menunggu..
Kat spital gomen.. cam biasa ler.. serba-serbi kena menunggu..

Aku betul-betul terasa poyo pakai face mask ni..
Sebab kat keliling spital tu.. boleh dikira berapa yang pakai..
Dalam puluh2 hampir ratus orang itu..
Aku jumpa dlm 8 org yg pakai..
Aku ke-9.. mak ke ke-10... adik aku ke-11...

Mmg orang Mesia ni rasa selagi tak kena pada diri sendiri..
Selagi tu ler SELAMAT !!!!
.
.
.






2 comments:

Lazyf said...

Prevention is better than cure...

Kaseh said...

betol2.. sokong ckp lazyf... tak salah ko pakai tu.. biar org len tak pakai.. kita kena jaga kesihatan sendiri..