Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, August 5, 2009

Sotong Masak Lemak...

Jadi jugak perancangan aku semlm..
Seperti yg diminta oleh Inche Izman..

Nasib baik sebelum blender.. aku pi rujuk Internet dulu..
Rupa-rupanya bawang putih tak payah..
Kena laa korek balik bekas ni nak kuarkan 3 ulas bawang putih


Semlm sbb pergi market lambat...
Santan yang dah perah sold out..
Tinggal yang mesin sahaja..

Dah la aku bantai ngn air sejuk je..
Lepas tu sebelum masuk periuk...
Lupa nak tapi sekali lagi pakai penapis teh...
Mula tu pakai tapis yg besi tu..
Makanya gulai aku ada rasa hampas2 kelapa sket.


Taraaaaa....


Gulai lemak sotong bersama
kangkung goreng belacan + ikan bawal goreng kosong..

KOMEN JURI

Boleh tahan sedap jugak !!!

Itu je komen Inche Izman.. oklah tu kan..
Ada gak perkataan SEDAP :)
.
.
.








5 comments:

damiqula said...

uih mithali sungguh pakai santan perah.kalo sy,pakai yang kotak sudah:p

que_zul said...

air tgn isteri memang best..masak apa tuk suami pun dia akan kata 'sodap yangg'....

weeda said...

waahh berjaya hehehe...Tahniah!

Lazyf... said...

mabelesssssssssssssss...

Mak Doyah said...

sedap nye zel...nak buat la jugak nanti, terliur aku tengok kau masak..kalau abg ipar aku kan , dia tambah daun kunyit..sedap gak...