Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, August 24, 2009

Sila Jangan Marah....

Kaseh.. Zura...


Sila ampunkan mummy Khaleef..

Kena plak hari pertama puasa..

Pastu kena jalan jauh bawak Khaleef berdua je..
Adalah sangat penat taw...

Tapi.. sapa suh lak singgah Taiping shopping ?!!!

Masa kat The Store.. sblm dia hilang..
Ada laa 2-3 kali aku babab dia sbb nakal sangat..
Ada sekali aku tengah pilih puting botol..
Budak Ahmad ni buat-buat berat badan..
Saja-saja nak buat jatuh atas lantai..

Aku lak.. tiba2 naik geram ngn perangai dia..
Ntah camne.. terpiat telinga dia lebih kuat dari biasa..
Siap rentap lagi..

Khaleef apa lagi.. melalak tak hengat..
Bising kata telinga dia sakit...
Aku wat dek je.. berlakon laa tu..

Smpi umah.. lepas mandi nak lap telinga dia..
Nmpk bawah telinga tu rabik cam kena tarik kuat bebenor..
Mmg laaa aku tarik kuat tadi.. tp tak sangka laa smpi rabit..

Huhuhu.. MUMMY MENYESAL !!!!
Cuba orang lain yg buat kat Khaleef camtu..
Mau bertumbuk smpi masuk jel pun aku sanggup..

Laki aku tanya jugak..
Aku cakap kena ketip kuku..
Dia pun heran.. apa lak Khaleef main ketip kuku smpi ke telinga..

Klu Inche Izman tau.. mesti dia mengamuk..
Sebab selalu kalau dia pukul Khaleef..
Aku yang lebih-lebih emosional nyer..
Siap pi nangis dalam bilik air..

Yelah orang kata kalau ayah pukul.. mak jangan nak bela..
Nanti anak naik lemak..

Tapi.. sentap giler kalau orang lain pukul @ marah Khaleef..
Wpun papa dia sendiri..


Meh layan Khaleef nyanyi...

.
.
.





12 comments:

Kaseh said...

ya allahhhhhhhhhhh ko nihhh... mmg allah nk tunjuk la ni ..tak penah2 malam aku rajin nak on lappy tapi ni tergerak nak on..rupa2nya ada citer ngeri...meh sini aku jentik2 sikit jari ko tu..cepat jek nak pukul khaleef.. ciannyaa.. mesti pedih tuh..padanla dia melalak.. aduhaii.. ni aku mmg marah gilerr2 ngan ko ni...

Kaseh said...

aku tak sempat nak tgk video khaleef..tak sabar nak marah ko dulu.. haha ni baru pas tgk..budak yg sgt comel itu ko piat tinger dia..aduhai... tapi kan khaleef nyanyi lagu apa eh.. aku dok repeat byk kali dah ni..tak dapat tangkap..

I want to lose weight said...

BANGUN PAGI... GOSOK GIGI..
CUCI MUKA.. TERUS MANDI..
PAKAI BAJU... MINUM SUSU...
PERGI SEKOLAH.. SUKAHATI..

I want to lose weight said...

huwaaaaa.. dah kata... klu org lain tau citer ni mesti marah kt aku punyer.. huhuhuhu

eynda said...

Lorrr...kesian khaleef...lepas ni harap2 mummy tak buat lagi yer.... :-)

pearls.. said...

ko ni zel.. pada2 ar.. sian si kecik tuh..

tapi... aku pun kadang2 nqik hantu gak dengan si adam.. Ya Allah.. tak dengar kata.. lagi kita larang.. lagi la dia buat.. meroyan aku ngan budak tuh...

Beattey said...

Zel...

bawak2 la bersabar...jgn ikutkan hati...sian kalep tu...

kalau aku jentik or cubit sikit Jannah, papa dia sanggup tak bertegur aku berhari2..inikan kalau aku pial tinga jannah macam kalep...mau laki aku suruh tido kat reban....

damiqula said...

sy pon selalu buat kat adik2 mase kecik dulu,skang dh tak buat,sebab diorang lagi besar dr sy

Azura said...

Sian nyer Khaleef... Aku faham apa yg ko rasa skrg... Tapi tu lah, anak2 nie kadang2 memang menguji kesabaran kita...

2 minggu sudah benda yg sama jadi kat aku... Anak dara aku tu bangun pagi nak pi skul melalak sesuka hati... Tanya kenapa/nak apa xmo jawab... Dah adjust itu ini pujuk bagai pun sama masih nak melalak... Papa dia dah fed-up lari tunggu dlm keta... Aku dah abis sabar amik rotan terus... Cadang nak gertak jek... Aku gertak pun tak jalan, lagi kuat meraung... Maka tahap kesabaran dah hilang... Zasss... zassss... zassss... Lagi lar melalak tak hingat...

Nak hantor pi nursery dia dalam keadaan tersedu2... Sekali masa tengah dukung baru notice kaki dia ada birat lar beb... Aku diam jek, tapi dlm hati takut gak cikgu dia ingat aku dera anak plak... Tapi aku wat bodho jek...

Laki aku hantar pi keje smpi toll Sg. Besi hati aku tak bleh tahan dah... Tipun boss terus mintak EL... Mata aku nie dok terbayang2 birat kat kaki dia tu... Time tu aku cuma rasa nak balik jek amik dia balik... Nak hug dia... Nak say sorry... Huhuhu... Maka hari itu aku dalah cuti, balik amik dia layan dia bagai princess... Apa dia nak semua aku ikutkan... Selagi birat kaki tak hilang selagi tu aku rasa teramat bersalah... Hai anak2... Besar nyer tgjawab nak besarkan kowang... Memang menguji segala kekuatan mental, emosi & fizikal...

I want to lose weight said...

Betul.. dah bantai.. baru nyesal..
Tapi kalau papa dia.. pukul pelan pun..
Aku lak yg lebih2 nangis nyer..
Sebab Khaleef ni ngn papa dia mudah sentap..
Papa naik suara dia dah nangis

Lazyf... said...

sian dak Kalep... :-(

m@ said...

sian khaleef..tp kn mmg kita ni kalau dh ralit x leh nk control marah lah..
ank lak x duk diam ckp berkali2 x dgar'.
sabar lah..
bab kalau papa yg pukul ank mmg kita meroyan lebih..hehe'
ma pun mengalami situasi yg sama.