Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, August 4, 2009

SeTeLah...

Tiba-tiba rasa malas nak drive balik Mambang..
Esok nak kena pi kursus pulak..
Baik aku rehat kumpul tenaga kat umah..

Tapi adalah sangat rindu pada Inche Izman..


Setelah di bawa berbincang..

Akhirnya.. pertukaran telah berlaku..

Inche Izman yg akan balik ke Tg Malim ini malam..

Wpun bukan malam jemahat..

Tapi.. aku suker !!!!!

Boleh gittew n3 18SX di situ...


Tapi ada syarat pertukaran pulak..

Aku kena masak lemak sotong dengan kentang..

Aku tak pernah masak ni..

Tapi rasanya cam sama je kot ngn masak lemak biasa..

Cuma buh sotong...


TAPI...
Bukan ker sotong tu ada air sotong ?!!
Oleh itu...
Sapa-sapa TOLONG !!!!!
1- Adakah sotong itu perlu direbus @ digoreng terlebih dahulu ?

2- Masuk terus je ?


3- Asingkan sotong rebus ngn kuah.. buat kuah dulu pastu siram ?


Anyone please help me...

Aku tau sapa yg pakar wat masak lemak sotong ni..

Adalah mak mentua aku..

Tapi malu laa nak tanya..

Biar laa aku sesat jalan pun...

Hua.. hua.. hua...

3 comments:

Kaseh said...

aku fail bab masak2 ni..tapi setau aku takyah rebus sotong tu kot..ko campak je..heeh agaknya la zel..tapi takyah buh air dah kot..amek pati santan je..rasanyaa laaaa.. :P rajin ko masak utk incik azman..isteri mithali ni.. pastukan ko buat sambal colek..pastu kan..ada ikan pekasam.. pastu kan.. perghhh mabeles..

weeda said...

nanti tunjuk hasil masakan ye kak hehehe..try search kat intenet pon ada kot :P

QIQA said...

masuk terus aja zalia sotong tu..buh santan taruk air sikit pun tak pe..sebab ubi tu akan serap air jugak nnt...selamat memasak..