Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, August 17, 2009

TRAUMA !!!!!

MC ni sesaja je...
Sebab Pekerja Lindungan Kaabah ni..
Tak pernah lagi MC sepanjang 2009 ni..

Akhirnya dia termakan gak pujuk rayu aku supaya MC 2 hari..

So, ptg tadi kami pun pergi laa anak beranak ke klinik Panel..
Aku suh dia direct cakap je kat akak kaunter tu
(Akak kaunter tersebut adalah pemilik klinik... tp dia bukan doktor)

Sekali pembantu klinik.. p bagi nama Inche Izman ke doktor..
Dr pun panggil dia masuk bilik..
Aku ikut gak.. takut laki aku salah cakap lak kang..

Dr tanya sakit apa ?
Sekali.. dengan penuh tawaduk nyer..
Inche Izman cakap

"SAYA TRAUMA SELEPAS ACCIDENT"

Walaweeeeiiiiii agak kompleks jawapan itu..
Kerana klinik yang kami pergi tu.. klinik biasa je..
Bukan klinik pakar sakit jiwa..
Lagipun.. Trauma boleh dapat MC ke ?!!!!

Selepas itu.. setelah Dr beri nasihat itu ini itu ini..

Antaranya..

1- Awak perlu lupakan accident ni... sbb perkara dah berlalu...
2- Banyakkan buat aktiviti.. membaca ke.. tgk dvd ke.. smyg sunat ke...
3- Relax kan badan dan minda...
4- Jangan banyak berfikir...

TIBA-TIBA

"Awak tak nampak ke perubahan suami awak lepas accident ?"

Soalan tersebut adalah ditujukan kepada isteri kesayangan Inche Izman..

Aku agak BLUR di situ..

"Mmmm.. perasan gak dia suka menung."

Jawapan yg sangat tepat di situ nmpk nyer...

TIBA-TIBA LAGI....

Inche Izman dpt idea merapu lain pulak....
Dia kata.. pergelangan tangan kiri dia sakit akibat accident..

Yelah.. dah percubaan nak MC sebab TRAUMA ala2 tidak berjaya..

Dr tu pun poyo2 yok'ooo laaa cek pergelangan tangan dia
Tp gambor di atas tu lakonan semula tau..
Pastu Dr tu cakap.. ni sakit sbb impact dari accident itu
(ye-ye je Dr tu.. padahal laki aku mengoyok je.. mana ada sakit)

Isk.. isk.. isk.. terer pulak Inche Izman ni wat lawak antarabangsa..
Masih TIDAK DAPAT MC nampak gaya nyer...


Kuar dari bilik Dr.. aku terus terpa akak tuan punya klinik ittew

"AKAK.. SUAMI SAYA NAK MC 2 HARI.. KAMI TAKDE KETE NI SBB SATU KETE DAH ACCIDENT.. "

Akak itu..

"Lina (budak pembantu klinik)... Prepare MC utk suami akak ni..."

ADAKAH BEGITU SUSAH ?!!!!!
Kurang dari seminit aku dah berjaya dapat MC utk Izman..

Apa pun.. laki aku telah berjaya membuatkan aku tersenyum sepanjang petang smpi ke malam...

Lebih2 lagi kat MC dia tulis JOINT SPRAIN & ANXIETY..
Aku cakap kat dia..
Nasib baik Dr tak bagi referal letter suh p Spital Sakit Jiwa..
Maklum laaaa TRAUMA !!!!
.
.
.





9 comments:

faraulah said...

kelakar la uol's laki bini,,haha

Mak Doyah said...

wah..pandai laki lindungan kaabah ko kali ni ek...

weeda said...

hahaha kelakar giler! lakonan semula yg x leh tahan tu huhuhu :P

pearls.. said...

mmg ko laki bini siuts laa.. hahaha.. dapat ko pedayakan doc tuh.. kui..kui..kui..

Zulaikha said...

nampak sgt doc tuu bukan pandai sgt...blagak je lebey...hahaha..

lawak ar...

mule2 bace, ingat inche lindungan kaabah tuu tak pandai menipu, terkantoi ke ape ke..

ghupenyeeee...WAKAKAKA!!lawak sehh...

mesti mase buat muka trauma tuu, muka tak leh blahh punye..
hahahhhaha...

eynda said...

Lawak ler :-)

Kaseh said...

hahahahaha... geng betol laki bini ni..hehe dapatla kau bermanja2 ngan selama dua hari... yg takleh tahan tuh dia leh jawab..trauma pas eksiden..aduyaii...

Lazyf... said...

Aktor n Aktres Terbaik Tahun Ini...hahahahaha

I want to lose weight said...

Hehehe.. satu hari MC telah berlalu..
Tinggal satu hari lagi utk beramas mesra..