Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, August 20, 2009

Khaleef Is Three

MUHAMMAD KHALEEF AISY BIN IZMAN HAIDIL
21 OGOS 2006
Bakti Aminin Medical Center, Tg Malim


Hari ni 21 Ogos... 3 tahun sudah..
Siti Nurhaliza menikah ngn Dato' K...
Ada live telecast kat TV..

Wpun aku tak minat siti.. tp aku ambik cuti gak..
Sebab nak tgk kat TV..
Inche Izman lak OS kat Post Office Behrang..

Pagi tu dlm kul 8.00 pagi.. dok lena lagi tdo..
Tiba2 rasa nak terkencing sangat-sangat..
Aku pun cepat2 bangun.. ala2 melompat masuk bilik air

Duduk je atas jamban.. tiba2 bunyi "POP"..
Pastu aku pun kencing jelah.. anggapan aku terkentut kuat..
Lepas dah kencing... dok terasa air dok meleleh..
Siap raba sendiri lagi.. tertanya-tanya ni air mana pulak..

ALAMAK !!!! Nak beranak rupanya..
PANIK !!!
Ikut tarikh due.. 17/9/2006.. ada 4 mgu lagi..
Tak tau nak watpe.. nak drive sndr ke.. nak call sapa2 ke..

Last2 aku mundar mandir dlm umah..
Ni air ketuban berjejeran satu rumah...
Last2 aku call laki aku.. dia baru nak buka kaunter..
Dia lak panik !!

Aku cakap takde rasa apa2 pun lagi..
Balik jelah slow-slow..

Inche Izman sampai je.. aku terus masuk kereta..
Dia lak bising "Kencing apa pulak ni dalam kete !!!"
Pastu aku suh ambik beg..
Dia lak masuk umah tgk air merata-rata..
Siap ambik mop... mop lantai lak dulu...

"HELLOOOOOO AKU NAK BERANAK NI !!!!!"

Smpi BAMC.. Dr terus masukkan aku dalam labor room..
Masa tu baru kul 10.00 pagi..
Nak cucuk tangan utk drip.. cari urat tak jumpa..
Smpi 4 kali cucuk tak kena !!!
Punya laaa lemak mengatasi segala-gala nya..

Panggil Dr lain pulak.. dia cucuk baru kena..
kul 10-11-12-1-2-3-4-5 adoiyaaiiii lamanya..
Perut aku kejap sakit..kejap idak..
Dah makan roti bakar.. minum milo..
Lagi suh Inche Izman beli roti canai.. beli mee goreng..
Tido dah bape kali tido...
Smpi nurse BAMC tu pun heran..
Dia kata 1st time tgk orang nak beranak.. siap tido dalam sakit..

BOSAN !!!!!

Masuk air botol yang ke-4..
Kali ni dah mula sakit tangkap pinggang..
Kaw-kaw punya sakit...
Tp bila on monitor.. baru takat 20-30 camtu..
Dr kata.. 80 ke atas baru leh beranak..

Masuk 5.30 ptg.. dah up smpi 60-70..
Cek bawah dah bukak 7 cm..
Dr seluk...
Dia tak dapat sentuh kepala Khaleef wpun dah enganged..

Dlm kul 6... cam dah rasa nak terberak sangat-sangat
Siap jerit SAYA NAK BERAK !!!!
Nurse tu cakap... berak je kak.. takpe..

Kul 6.10.. kali ni dah sakit bebenor.. abih kuar air mata sumer..
Dr kata leh teran dah..
Teran punya teran.. punya teran.. tak keluar jugak..
Bila scan.. Khaleef cam mengundur ke belakang..
Cam tak boleh lalu..

Dr Rokiah.. ala2 berfikir kenapa Khaleef tak leh lalu
Bawah dah bukak 10cm..
Patut dah leh kuar..

Sekali tu dia cakap
"Ni perut besar sangat.. lemak banyak.. berat.. baby tak leh lalu"
Pastu dia panggil adik aku ngn sorang nurse..
Suh angkat & tarik ke atas perut menggeleber aku..
Then dia push baby dari atas perut..

Klu korang tanya mana Dr tu duduk..
Dia adalah berada di atas aku hokay...
Tiba2 aku rasa zassss.. sejuk laju je..
Rupanya adalah bagi panjang lagi bawah tu..
Nak pakai vakum.. baby dah lama sgt tak boleh kuar..

Dalam 6.30.. Dr jerit suh teran sekali je lagi..
Aku dah dengar bunyi vakum kat bawah..
Pastu teran yg baeeekkk punya..
Aku rasa "SLRUUPPPPPPPP"
Ada benda panjang meluncur kuar...

Itu adalah Khaleef !!!!
Time tu kepala dia lonjong..
Sbb kena vakum..

Sangat putih dia time tu..
Berat dia.. 3.1kg..

Papa Khaleef mana ?!!!

Ada..

Tapi masa awal2 aku sakit tu..
Dia menyorok belakang pintu..
Smpi Dr jerit suh datang pegang tangan baru dia datang..
Ramai gak time tu masuk..
Adik aku.. Mak aku ngn Izman..

Tu ler citer camne Muhammad Khaleef Aisy lahir..
Ptg sat ni ada potong2 kek lagi..
Hari tu potong kek papa dia takde..

Mak dia suker je.. potong ler bape kali pun..










12 comments:

Unknown said...

hepi birthday khaleef....

Kaseh said...

ko ni kan.. ya allah saspen aku baca citer ko ni tau.. aku ingatkan mati2 ko nak beranak..(dlm hati dok pk sampai ati dia tak citer ngan pregnant) tak perasan betol ko tgh cerita pasl khaleef..adoii..haha
happy besdayy khaleef sayang..moga jadi anak yg soleh dan berjasa utk ibu bapa.. muashh syg sket..

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

apa kes aku lak nak beranak..

hahahaha...

Syikin said...

epi bday yayep/khaleef...
my son pun dekat2 ngan khaleef nyer bday gak..bilamana dulu mak yayep ni sama2 baca board pegnen...heheh smoga sihat2 slalu n murah rezeki ya yayep...shuuuu bila mau dapat adik ni?

pearlsweets said...

ala.. sweetnyer journey nak beranak tuh.. hhehehe.. cam la aku tak lalui itu semua.. heheh

happy birthday to you.. happy birthday to you.. happy birthday to khaleef.. happy birthday to you..

moga panajng umor, murah rezki.. sayang ibu bapa.. jadi anak yang soleh..

Mak Doyah said...

Hepy besday Khaleef..ko sama ngan aku, masa beranak first aku kena forcep, sakit macam nak mampos...serik jap aku nak beranak, lepas tu hilang serik... beranak lagi, alhamdulillah yg kedua senang sangat macam nak berak je..tu pun lepas selang 6 tahun..hehehe..seriknye pasal...

Lazyf said...

Epi besday utk dak Kalep...wahhhhhh....samer tarikh ngan wedding Tok T n Tok K...curlastttt!!!

zn said...

happy bday khaleef...bila nak dapat adik? mintak la ngan papa khaleef yer...mesti dapat...hehehe...

damiqula said...

insaf sy bace cerita bersalin ni.dahla tak kawen lagi T_T

Ika Zulaikha said...

baru tahu ketuban pecah adelah bunyi kentut..aisehhh...

epy berfday khaleef..
besar nanti mesti ensem kan die..

seri said...

Hepi Birthday Khaleef, Kenangan terindah tur Zalia....

queline said...

hepi besday khaleef...