Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, August 13, 2009

Kenduri Malam Tadi

Sebelum aku reveal berat aku pagi ini...
Meh layan mata.. aku yg aku jamu perut ZALIA HEZLIN

Mak aku nyer catering.. sejak weekend lepas..
Hari2 ada kenduri sambut puasa sana sini..
Aku pun apa lagi.. sangat suker laaa..
Hari-hari makan sedap !!

Ini kenduri Persatuan Penduduk Lembah Beringin dan sekolah..

Menu

1- Masak lemak cili padi udang galah + belimbing buluh
2- Sayur campur
3- Ayam goreng berempah
4- Gulai nangka
5- Ikan masin
6- Ulam-ulam
7- Sambal belacan dan sambal colek tempoyak
8- Buah pisang
9- Air sirap + teh o + H2o



Udang galah yg paling marbeles..
Dalam gambar adalah saki baki udang yg tidak menepati standard..
Iaitu ukuran saiz yg kecik..
Tapi rasa masih cam rasa udang galah..

Hajah Norlia berpesan
"Ratah jelah udang tu banyak mana suka.. kang buang je"

Respon aku...

Rugi korang tak nampak tau..

SENYUM SAMPAI KE BELAKANG TELINGA
.
.
.





6 comments:

Lazyf... said...

arghhh...bpinar-pinar mataku ini nengokkan gulai udang tuh...huhuhuhu

Azura said...

telan air liuq aku tengok udang yg tengah berenang dalam periuk tu...

Kaseh said...

hahaha ko ni zel.. terbyg2 aku senyuman ko tuh.. tapi siyes nampak lazattt udang galah tuh...

gerbera said...

seriyes aku telan air liur tgk lauk udang tu,pastu bayangkan pulak lemak nangka + ikan masin.
aduhai..

Faizah_Haris said...

huwaaaaa dah lama tak mkn masak lomak cili api ni...nak2 ado belimbing tuuu huhhhh cedappnyerr

que_zul said...

sedapnye makanan2 tu....