Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, June 22, 2011

Cubaan men"kornar" mami...

Tengok laa muka cemberut dia tu..
Badan dah penat mandi laut semlm..
Dah tu smpi umah mami suh tido..
Dia bantai layan ps2 smpi kul 12.00 tgh malam..

Pagi tadi kejut suh bangun mandi..
Dan-dan tu KAKI SAKIT tak boleh berjalan..
Siap merangkak pergi bilik air..

Mami jawab "Kalau camtu Kalep dok jelah rumah sorang2.. Sakit kaki mesti tak boleh masuk kete nak pergi rumah aki.."

Pas mandi minum susu sebotol..
Abih sebotol terus BATUK buat-buat..
terus cakap NAK MUNTAH ni..

Mami jawab "Takpe.. kang kalau muntah kat sekolah, mami suruh cikgu telefon.. Mami datang ambik..."

Kornar tang lain pulak..
Masa nak pakai spender spiderman..
PERUT KALEP SAKIT... tapi tak boleh berak..

Mami jawab "Meh mami sapu minyak pedas (minyak hangat).. "

Akhirnya.. dah takde penyakit lagi :))

Bukan tak kesian tgk dia kepenatan..
Tapi, skang ni kat sekolah tengah berlatih nasyid..
Ada pertandingan nasyid antara tadika masjid 2 Julai nanti..
Kang lama sangat cuti sekolah.. lupa pulak..
.
.
.

5 comments:

si tuan putri kiUt said...

panjang akai die kan.....hehehe menghiburkan

gebu's fairy tales said...

ada je idea dia ahahahaa

Mia-Ina said...

hahah..mcm2x idea kalep sorang ni...begitulah yg terjd di pra sek mia.kdg2x lawak dgr alasan murid2x nie

Mrs Nazar said...

macam2 cubaan di buat oleh khalep utk mengelat x berjaya..hahaha..
semua tektik tu mami awk dah biasa buat la dulu..kena cari idea baru khalep...

Jiejah @ Iza said...

budak² besar gini mmg byk akal hihihi