Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, June 29, 2011

Goreng pisang sambal kicap..

Aku baca novel semalam..
Dalam tu ada tulis kat Johor..
Makan goreng pisang cicah sambal kicap..

Tetiba.. HATI MAHU ITU!!!

Tapi takmo beli goreng pisang kat Tg Malim..
Balik rumah wat sambal kicap sendiri dan cicah..
Hati mahu pergi Johor dan makan kat sana..

Wah... sejak merajuk...
Hati sudah pandai mengada-ngada...

Ni kalau Hajah Norlia baca..
Dia tuduh aku mengandung ler tu..
Asal mintak je nak makan apa-apa..
Mengandung ler tu.. :)
.
.
.

7 comments:

Mama Zara said...

memang sedap lah kalau makan goreng pisang style johor ni....yummy!

ratusiput said...

ahahaha...mmg sedap zel...kaw2...

I want to lose weight said...

huwaa...

NAKKKKKKK!!!!

Kak Mah said...

novel aper ko baca....ahaks..orang tanya goreng pisang aku tanya novel

k.MooN said...

zel,sian plak akk bca ko nye ngidam x berisi ni. akk kn mmg tetip ptg itulah dessertnye...lg sdp klu dpt pisang tanduk..kat jhr ni smbl kcp mmg kemestian..ko nk ke akk poskan????hehehehehe...

noradzlina.kamdani said...

AKU BR JEK NK CKP MCM TU...

zel..meh la g JB
meh aku ajo buat sambal kicap..tp ni style arwah tok endon aku buat tau

klu setakat nk mkn sekali round la...
9 tangkai cili api
1 ulas bwg putih
asam jawa (dlm 2biji - klu yg xde biji ko amik ujung sudu sket jek)
gula (ikut kepedasan)
kicap manis cap kipas udang

cara buat
tumbuk cili api sampai lumat
lepas tu tumbuk bwg putih pecah2 jek
kaut bahan tumbuk n masuk dlm bekas / piring
letak asam jawa,gula n kicap
gaul rata
gula tu hang jgn bubuh bnyk2..nnt manis beb...

sedap dicicah dgn tempe goreng, tahu goreng, keledek n ikan bakar...

I want to lose weight said...

WAH.. tak sabar aku nak cuba wei..
Esok gak nak buat..
Tapi pisang gorengnya kena beli kat kedai ler sbb aku tak reti nak goreng pisang..