Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, September 30, 2009

As bad as it look

Semlm sangat lapar sbb tak sempat beli sarapan..
Camne nak sempat.. kul 8.40 pagi baru tersedar..
Smpi pejabat dah dekat 9.30 pagi..

Nak masak nasi & lauk cam malas ler pulak..
Nak kena defrost ayam apa bagai..
Lapar dah naik ke kepala ni..

So, aku pun berani-beranikan diri ler masak bihun goreng..
Ye..ye.. jemput rasa sedih.. sbb Pn Zel tak pandai masak bihun goreng..

Buka website trymasak.com..
Pastu aku pun wat ler cam tu, tp takde air rebusan ayam..
Campak ni.. campak tu...
Konon-konon cam jadi ler..

Banyak sangat air.. sbb lupa tapis bihun..
Maka bihun pun sangat lembek..

Tambah pulak dengan rasa yg bercampur-baur...
Masa panas takde terasa sangat tak sedap..
Bila dah sejuk.. baru perasan ntah hape-hape rasa..

Kata orang.. kalau masakan tu hodoh..
Rasanya mesti sedap..
Tp hat aku punya ni...

As bad as it look hokay...
.
.
.






2 comments:

HoNEybUneE said...

laa zel...aper yg ko pandai nih...hahahahhahaha....meh aku bg resepi...

1)mehun tuh tak yah rendam lama...jgn bagi lembek...just basuh jer...kalu rendam pun sekejap jer...jgn sampai lembek.

2) kalau malas...bawang putih tuh ketuk jer...bawang merah tuh mayang halus...kalu rajin, tumbuk ke...blend ker...

3) Tumis bawang tuh, masuk lada mesin...kalu nak buat mehun putih tuh tak yah taruk lada mesin laa...masuk ayam, udang sotong dan yg sewaktu dgnnyer yg ada2 tuh...tumis sampai masak...masuk air budget2 mehun tuh tak lembek sangat...tak pung isi sikit2...kalau rasa keras lagi...isi lagi sikit...sampai la macam betul2 ngam. masa taruk air tuh, isi skali la cuka...garam...gula...tok aji...kicap. Sos tomato ngan sis cili masuk masak mehun tuh dah sebati ngan air...sebab kalu masuk awal2 nanti mehun tuh tak serap air. dah siap2 tuh pecahkan telo keliling kuali, masuk sayur2......gaul2 la mehun tuh sampai la msak.tu jer...

3) Abah aku cakap...kiter nak masak aper2 pung...biar ngan kasih sayang...mende tak sedap pun akan jadik sedap. Tu la yg aku pegang sampai ari nih, aku nak mengamuk ker...nak marah ker...tapi time masak tuh buat ngan ikhlas & kasih sayang. hehehehehehhee.....selamat mencuba...jgn putus asa kalau sekali tak jadik. Aku bagitau pasal entry kari engko kak en hubby aku...selok2 kediri dia gelak....hahahhahahaha...kelakar la ko zel....jgn putus asa memasak erk...kang ader bijak pandai cakap...nak ikat suami...jaga perut dia...means makan minum dia. Biar dari air tgn kiter.

I want to lose weight said...

Aku dah cuba taw resepi ko ni pada mgu lepas..

Siap bawak sket tapau utk laki aku kat Mambang..

Sekali dia cakap..

"Ibu kasi bekal ke?"

AT LEAST !!!!

Hehehehe ada iras2 mak dia punya bihun ler...