Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, September 29, 2009

Kejutan,,,,,,

Raya ke-5 aku dah balik Mambang kan..
Sambung cuti kat sana pulak..

Pagi Jumaat tu.. saja ler bawak Khaleef pi Chiko (tesco)..
Jln punya jln... tgk jam dah kul 12.00 tgh...

Sampai umah.. tgk laki aku muka menggelabah je..
Dia cakap family dia satu rombongan nak mai raya kat umah Mambang..

Apa ?!!!
KEJUTAN.... (peberet word Khaleef)

Mengkelibut laaa aku masak..

MASAK ?!!!!

Yelah.. terpaksa ler.. sbb masa call 12.30 tgh tu depa dah smpi Bidor..
Takkan datang tengahari nak hidang roti gardenier sapu peanut butter..
Ikutkan SIL aku dah sms awal lagi dlm kul 11.00...
Tapi laki aku lak tak cek sms..
Kalau tak konpem aku tapau siap2..

Aku adalah sangat takut...
Sebab masakan aku tidak pernah dirasai oleh sesiapa..
Kecuali Khaleef & Inche Izman...
Termasuk ler family aku sendiri..
Ni nak bagi family mentua lak mai rasa dulu...

Pastu kat Mambang.. bukannya ada apa...
Peti ais sana kecik.. utk survival je..
Nasib baik pi tesco ada beli tenggiri 3 potong..
Pastu aku ada bawak ikan bawal 3 ekor dr Tg Malim..
Pastu ada kacang botol sket..

Inche Izman adalah tidak dibenarkan pi smyg Jumaat hari itu..
Aku dah berselirat tangan nak masak ni..
Ngn budak Ahmad mengacau lagi..
Pastu pakai dapur portable 1 penunu..

Akhirnya.. utk lunch berjaya masak
1- Sup ikan tenggiri
2- Ikan bawal goreng kunyit
3- Kacang botol goreng berlada udang kering

utk dinner
1- Ayam goreng kunyit
2- Telur masak kicap

KOMEN ?!!

Tak berani tanya pun...
Hahahaha.. sedangkan laki aku pun jarang memuji..
Sendiri mau paham2 ler...


Gambor Khaleef ngn YB Khusairi..
Wakil rakyat DUN Slim
P open house YB ni.. tgh2 aku makan..
Tiba2 anak aku berlari beratur paling depan lak tuh..

Padahal dia teruja ngn sampul duit tu je...
Belum mereti duit lagi si Khaleef ni..
.
.
.





1 comment:

kakngah said...

janji depa kenyang... ala.. dh mkn ramai2 tu.. apa pun sedap wey....