Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, September 24, 2009

Satu Hari Sebelum Raya...

Budak Ahmad antara orang yang paling sibuk..
Pantang lepa je.. dia pi main hujan..


Papa dapat 1/2 day..
So dapat ler dia sama-sama melemang..
Marbeles tau lemang laki aku jaga api ni..
Takde bhgn mentah lansung..
Elok cantik je dari atas sampai bawah..


Ni lak potong ayam nak wat masak merah..
Hari raya nak buat nasi minyak..
Biras aku ler yg masak..

Aku ?!!! sumbang perut jelah..
Aku mana tau masak apa-apa sekali pun..
Setakat nak masak takat halwa tekak laki aku sndr buleh ler..



Rendang daging kawan lemang..
Aku mmg hantu lemang..
Mmg puas hati ler makan lemang kali ni..

Tapi kat umah mak aku..
Mak aku wat rendang hitam daging + paru + hati..
Lagi 10 kali marbeles..
Aku dok korek paru je..
Smpi lupa nak snap gambor..
.
.
.





1 comment:

Lazyf... said...

Lemang + Rendang mmg marbelisyes...