Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, September 9, 2009

Jawapan Sayer....


Ini entry adalah utk kes telinga anak aku rabit itu hari..
Oleh kerana ada beberapa insan yg sungguh prihatin..
Siap anto e-mel mengkritik perbuatan tersebut..

Terima kasih aku ucapkan atas kepedulian tersebut...

Aku adalah malas nak balas satu-satu e-mel tersebut..

Lagi pun aku malas perkara ni berpanjangan

Aku nak jawab style che det wat blog hokay...


1- Pertama sekali, perkara aku tarik telinga tersebut adalah berlaku kerana geram tahap maksimum. Benda ni terjadi pada hari pertama puasa di mana aku perlu pergi dan balik dalam hari yg sama ke Bagan Serai utk ambik barang. Hanya berdua dengan Khaleef.


2- Satu kepantangan Khaleef ini.. dia PANTANG PERGI SHOPPING COMPLEX. Perangai dia akan berubah 100% bila sampai tempat-tempat meriah camni. Dia mula lupa diri dan menjadi tersangat suka.


3- Melompat dan berlari kesukaan tu aku leh terima lagi sbb dah biasa.. tapi bila dia lari dan menghilangkan diri dari pandangan mata aku.. ADALAH SESUATU YG SANGAT MENAKUTKAN. Time ni, darah semua dah menerpa ke muka ke kepala ke otak. Silap2 boleh angin ahmar kat situ jugak.

4- Oleh itu, mungkin aku sedikit berlebih-lebihan bila menarik telinga dia itu.


5- Aku adalah mengaku bersalah dan tidak sekali-sekali aku kata anak aku yang salah 100%. Dia baru 3 tahun.. apa laa yang dia tau.


Ok, itu je keterangan pembelaan dari aku.

Ni pulak ayat-ayat nak penyedap hati sendiri. Hati aku tau.. korang2 jangan laa nak terasa lebih-lebih pulak.
(utk individu yg terlibat sahaja)

1- Aku tarik telinga smpi rabit.. bukan makna aku tak sayang dan aku kaki dera. Anak aku sorang tu je wei. Setakat hari ni, semua apa dia nak semua aku belikan. Tak kira mahal murah. Kadang-kadang dia tak mintak pun aku belikan jugak. Silap-silap boleh jadi Anakku Sazali. Itu sebab sekali-sekala kena ditangan-tangan dan dimarah-marah juga.


2- Anak kita adalah TIDAK SAMA. Mgkn korang kata anak korang pun nakal.. takde lak smpi rabit camtu. Yelah-yelah betul laaa tu.. Tapi sapa makan cili dia laa rasa pedas. Maksudnya AKU ADALAH IBU KEPADA KHALEEF.. SO AKU LAA YG MERASA APA SUMER NAKAL DIA.


3- Last sekali... ANAK AKU.. SUKA AKU LAA KAN

.
.
.

13 comments:

nurulhudaresad said...

hehehhe...
kelakar la kak zel neh...
saya agree kot sbb dulu2 masa tgh mengandung konon2 berazam la tak mo pukul anak...konon2 sbb anak 1st la,anak pompuan la...hahhah..skrg baru 10 bln dah kene lepuk2 manja..sbb nye time pakaikan baju or diapers die mmg xtaw dok diam....chaiyok kak zel...:-)

Raihan said...

aper sgt la terabit telinga sikit2 tu... sama jer mcm kes tercubit lebih sampai lebam, terbagi penampar sampai berbirat. tengokla saiz mak dia lagumana..standard la tu. kang kalau takde kesan langsung, org kata mak dia lemah tenaga batin plak...

tgn kan anak lagi bagus apa dari dok menjerit/ memaki/ sumpah seranah anak.

alah, mcmlah kita kecik2 dulu tak penah kena bantai dgn tali pinggang sampai berbirat, kena bantai dgn batang penyapu bagai...

que_zul said...

kalo darah sudah naik, kdg2, tgn ni pantas jerk kan...

anakku pon sama gak..kdg2 ketil gak tang peha dia tu....

I want to lose weight said...

Ala.. papa dia lagikan tak marah bila tau..

Sebab dah paham sangat perangai Khaleef camne..

Yg tak syok nyer.. selalu kat shopping mall... bila khaleef wat perangai, papa dia ikut wat perangai sama.. moody tak tentu pasal..

peace inche izman ;)

.::CeK LaLa::. said...

alahaiiii.. pasal kes teling rabit tu aku tidak amik pusing pon.. sikit jer rabit nyer.. aku pon slalu gak tangan² kan anak aku.. nak berckp, berleter aku ni tak blh.. kang tiba² aku naik panas sampai kepala.. pastu aku kena migrain.. sapa yg susah?
baik aku lepuk skali 2... dan aku penah cubit dina sampai lebam.. uuwaaa!! sungguh aku tak sengaja... sbb aku geram tahap maksimun!
tapi lepas tu, aku rasa menyesal ler sesangat...

I want to lose weight said...

tulah.. kadang2 depa tak pukul anak and expect kita pun tak boleh pukul anak kita..

Tu ler dah kata ANAK IS LAIN-LAIN..

Klu dapat anak tahap dewa cam anak depa mungkin aku pun takkan pukul anak sendiri

Zulaikha said...

ika rase normal je tu kowt..
tak yah emo-emo kowt...

ade sebab kene pukul..
kalu xde sebab, itu barulah jatuh hukum dera..

kan kan...

que_zul said...

zel, lakiku pun sama...bila anak wat perangai, tetiba dia pun moody..tu yg wat aku tambah hangen....lebih suka shopping ngan adik2...ada la pari2 yg leh layan mm main...aman gituuu

I want to lose weight said...

Aku lebih suka kalau shopping tak bawak 2-2 sekali..

Papa tak bawak.. Khaleef tak bawak..

Bawak Makcik Rehan..

Baru heaven...

HoNEybUneE said...

part tgl 2-2 tuh saya stuju benor ler...hahahhahaha....tapi saya bukan tgl 2-2...sebab putri dah bertiga...tambah ngan papa dia sorang. nak kire cam ganer tuh zel? hehehehheheh

I want to lose weight said...

Honey.. yg penting mesti pergi sorang-sorang.. :))

Kaseh said...

betol la zel.. anak kita sendiri takkan la kita tak syg n tau mana baik mana buruk kan.. aku tau tu niat ko masa tarik tinger tu utk pengajran kat khaleef..bukan nak dera.. kira sama la kalau mak2 lain yg pukul tgn kaki anak dia..tapi ko plak terpiat..n dgn tak sengaja terrabit..mana la ada ibu yg sengaja suka2 ati nak pukul anak..haiyaa.. apa2 pun.. PEACE..buat cam khaleef

Lazyf... said...

xper kak...ajarin anak utk kebaikan...walaupun dgn "cubitan syg"...