Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, September 6, 2009

Selepas Setahun....

Awal tahun lepas (2008)...
Aku pernah cuba masak kari...
Dulu aku pernah reveal resepi pertama kali aku masak kari...
Pada yg tak pernah baca..
Meh aku tepek sekali lagi...

- Masukkan 1/2 liter air & santan dalam periuk dan letak atas api sehingga mendidih.
- Masukkan 2 sudu serbuk kari dan kacau smpi rata
- Pastu masukkan segala apa sumer bawang2
- Pastu masukkan ikan dan tunggu ikan masak
- Oh ya !!! kat kedai mamak tu karinya nmpk berminyakkan. So, tuang sikit minyak.
- SIAP !!!


Rasanya.. cam makan rempah Nona Roguy..
Pahit.. likat... semua lengkap...
Selepas tu aku seolah2 serik nak masak kari..
Laki aku lak fobio + trauma nak makan kari aku masak...

Hari ini aku cam nekad nak cuba sekali lagi..
Maknanya kali kedua laa ni seumur hidup..
Kali ni aku surf internet dulu..
Tgk TryMasak.com...
Pastu baru masak...

Buka puasa tadi.. Inche Izman nak ceduk kuah..
Aku cakap jangan dulu..
Biar aku rasa.. mana tau cam dulu jugak..

Alhamdullillah.. JADI !!
Wpun tak sesedap opah Inche Izman masak kari..
Tapi kira sedap laa jugak...

Lain-lain lauk..
Sayur campur + ayam goreng lada hitam + papedom + air ribena

Hehehehe.. gigi aku masih wat lawak...
Kalau semlm kaler kuning kunyit..
Malam ni tentu laa kaler kuah kari pulak..
Hamsap tul laaaa...
.
.
.





7 comments:

geraugebang said...

macam sumpah-sumpah la pulak zel sekejap kaler ni, sekejap kaler tu. lawak betul kamu ni.

Cath J said...

kekekkekek... apa hal gigi tu???

Lazyf... said...

Kak, naper gigi tuh?hehehe...

sity29 said...

laa camne leh bertukar warna???

I want to lose weight said...

Cath -Gigi tu asalnya pecah kena tanduk ngn khaleef.. so skang kena wat crowning

Lazyf - purak-purak tak tahu pulak :P

I want to lose weight said...

sity - itu aku pun tak pasti laa... yg pasti mmg tukar2 warna.. tp ni crowning temporary sahaja

sity29 said...

ohh temp je.. aku ingat kan permanent.. ehhehe