Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, September 6, 2009

The Chronology of RM900

I tak pedulik hokay signboard ini..
RM900 patut dah boleh guna profesional photographer utk snap gambor aku...

Just cakap ngn nurse & Dr..
Nanti tua senang aku nak tunjuk kat anak cucu..
Terutama anak aku Muhammad Khaleef..
Pesalah dalam kes ini..

Dibenarkan.. tp tak leh masa rawatan..
Dan tak leh tangkap muka dr hensem tersebut..

Ni konon-konon tengah cool ler...
Padahal kalau tak bius..
Mau terkencing dalam seluar takut nyer..

Ikut cakap Dr. Seow..
No need bius laa.. just normal procedure... tak sakit..
No.. no.. no.. I tak kira.. mahu jugak !!!!


Reconstruction 1st phase..
Untuk buat acuan gigi sebenar..
Tp nmpk senget kan..
Jangan yg betul-betul kang senget jugak sudah...

Lepas 1st break..
Dr kata yg selepas ni kena nganga lebih kurang 1 jam..
Utk proses kikis gigi..
Huwaaaaa...

Yang tadi dah 1/2 jam... ni sejam pulak..
Mula-mula kul 2.00pm - 2.30pm..
Yang 2nd phase... 2.30pm - 3.30pm..
Yang kali ni ngilu dan kadang2 rasa sakit jugak..
Darah membuak2 dari gusi..
Kena lak bibir atas aku ada ulser..
Giler punyer sakit itu ulser lebih2 bila bius dah hilang...

Nmpk tak.. gigi yg pecah itu dh kecik, pendek dan nipis..
Sbnrnya.. ni gambor belum siap lagi..
Yg dah siap.. punya laa buruks..
Smpi aku tak tegar nak letak pic tu kat sini..
Inche Izman.. 10 kali tengok.. 10 kali gelak...

Lepas dah dapat ukuran yg sesuai..
Wat acuan sekali lagi..

Selepas tu.. Dr Seow pasang temporary crowning..
Crowning yg sebenarnya.. akan siap dalam masa 1 minggu lagi..
Pasang yg ni sekejap je..
Tapi.. kata Dr.. gigi temporary ni tak kuat..
Jangan gigit apa2 benda sekali pun..

Yang warna kuning itulah temporary crowning..
Yang lawaknya...
Ia seperti ular sawa yg berubah warna mengikut keadaaan..

Semalam berbuka wat masak lemak nenas ngn sotong.
Lepas tu kaler gigi tu jadi kuning cam kena kunyit..
Lepas tu aku minum air strawberi..
Tukar pulak jadi merah jambu gigi aku..

Nasib bulan puasa.. takde makan kat opis..
Kalau tak mesti lawak.. kaler gigi berubah-ubah ler pulak..

Next appointment is tomorrow..
Cuci gigi bersama2 Inche Izman..
Pastu tgu crowning siap...
.
.
.





2 comments:

Kaseh said...

gigi raya tu nati..cun melecun korang pg raya..

Lazyf... said...

Kak, biler gigi baru tuh siap nnti soh doc tuh coated ngan emas...baghu caghee...hehehe