Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, September 2, 2010

Libat dan Mughoh...

lakonan semula

Isnin lepas time aku & family sakan bershopping kat KL..
Rupanya Tg Malim hujan lebat bersama ribut petir..
Laki aku ada sorang2 kat umah mengecat..

Sekali rumah aku kena panahan kilat yg kuat..
Laki aku cakap depan rumah smpi kuar percikan api..
Dia yg tengah mengecat terkejut smpi tercampak berus cat..
Nasib baik sumer alat letrik, dia dah cabut plug..

Malangnya..
Ada gak beberapa benda yang kena libasan libat..

Astro - kena melalui disc kat luar atas bumbung tu..
Kena wat installation baru..
Nasib baik decoder tak terbakar..

Modem - kong habis.. kena melalui line telefon..

Wireless router - kong jugak... kena melalui modem..

Radio kete - Ni tak tau camne leh kena..
Agaknya melalui arial atas kete tu la kot..

Selamat laa radio mahal Sony yg aku beli utk Inche Izman..

Setelah hampir sawan sbb tak boleh bertenet..
Malam tadi dengan gigihnya aku call gak Streamyx Hotline..
Bukan tak nak call awal..
Tapi malas nak layan prosedur-prosedur wajib depa..
Padahal aku dah habaq awal2 kena kilat...

Hari ni.. dah dapat modem baru..
Tapi bukan wi-fi.. yang biasa..
So, nak kena korek2 laa duit nak beli wireless baru..
Kejang pinggang akak dek non..
Online kena duduk atas kerusi sbb laptop wired ngn modem..

Anyway, libat dan mughoh itu adalah KILAT DAN GURUH dalam bahasa Khaleef :)
.
.
.