Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, September 23, 2010

Tiba-tiba semangat nak menggigih...

Mula-mula kat PID tension..
Pastu tetiba timbul rasa nak makan itu.. makan ini..
Fikir-fikir cam sumer brg dikehendaki ada dalam peti ais..
Smpi umah, terus bersilat laa kat dapur..


Sambal ikan bilis..
1st time Inche Izman kata sedap & kena selera dia..
Selalu ada je tak kena..
Kurang asam la.. terlebih garam laa.. ikan bilis liat laaa...

Ni lauk aku sorang je makan..
Sambal terung campur udang kering..

sNi sayur Khaleef bersama Apak nyer..
2-2 giler kacang panjang masak kicap..

Ni lak ikan pari bakar..
Dengan penuh rajin, menghasilkan perapan..
Selalu main kunyit serbuk + garam je..

Bahan Perap (sumer kisar)
- Bawang merah
- Bawang putih
- Kunyit hidup
- Cili kering
- Serai
- Garam

Ni air asam gaul je..
Selalu Inche Izman, kalau ikan bakar..
Dia nak air asam tu cam buat sambal belacan..
Then masukkan air asam + perahan limau..

Hari ini sudah malas mau buat..
Sebab dah smpi masa tgk Cinta Kirana..

Komen keseluruhan...

KALAU DARI DULU MAMI MASAK CAMNI KAN BAGUS..
TAKDE LAA KEJANG PERUT PAPA MAKAN LAUK SAMA HARI-HARI..

Nak tau dak..
Masa tahun pertama kahwin dulu..
Aku bantai masak lauk yang sama je hari-hari..

1- Ayam goreng kicap
2- Cendawan rebus
3- Telur dadar

Ni 3 je aku tau.. Ikan tak boleh.. sbb aku tak tau siang..
Laki aku lak takmo india lori tu siangkan..

Tapi tahun ni laa paling merekod sekali..
Sedap tak sedap belakang citer..
Janji kalau orang tanya KO PERNAH MASAK *********?


PERNAH!!!!
.
.
.

5 comments:

aNa SuZaNa said...

kak zel.. anda di tag

ibh said...

Ada tanda2 nak dapat gegirl kot..heee..

littlehumblelynn said...

zell

sdpnya tgk ikan pari tuh..

memorisusuanku said...

zel, bikin kecur liur masakan mu......sedappppppppppppppp!!!!

geraugebang said...

Wo wo woooo...pandainya puan zel masak...ini sudah mencabar kak gerau ni...memang betul nampak sedap...terung tu nampak best sangat...Mesti Tulip yang dalam perut tu sebab mummy pandai masak...