Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, September 16, 2010

Lupa diri dah....

Masuk minggu ke-21 pregnant..
Tetiba loya, mual, muntah sumer hilang...
La ni tak kira dah makan pukul bape pun tarak hal..

Maka dengan penuh nafsu naga..
Pi laa Seri Melur layan mee goreng basah lebih cili padi..
Oooo.. itu tidak cukup..

Maka belasah pulak tosei cicah kuah dal..

Nak bagi kick lagi.. order lak Nescafe ais..
Air yg dah berkurun lama tak pernah minum sejak2 tau pregnant..

Balik rumah...

Yes, budak Ahmad layan coklat..
Mami pun sama2 layan sambil tengok TV..

Tetiba kul 3.00 petang..
Inche Izman request Maggi Tomyam..
Follow jugak..
Rasa cam perencah tu kurang kick.. kurang pedas..
Tambah lak cili padi + perencah Adabi sket..

TIBA-TIBA...

Dalam pukul 5.00 petang..
Dada dah rasa semacam..
Cam panas2 gitu.. angin dah meresap satu badan..
Tapi nasib baik leh kentut lagi..

Kul 7.30 malam.. pi Lembah Beringin ambik nasi ayam..
Masa ni badan tul-tul rasa nak luruh dah..
Dengan sengal2... lenguh2... smpi nak tarik nafas pun susah..

Smpi balik rumah..
Suh Inche Izman lumur minyak cap kapak satu badan..
Masa berangin tu rasa cam dah hilang sakit..
Lepas tu mai balik..

G Farmasi lak beli Gaviscon..
2 biji sekali aku hentam..

Pastu bawak-bawak tido.. tapi tak leh nyenyak..

Bangun terus surf internet...

PREGNANCY & HEARTBURN - TRIGGER FOODS

  • Don't eat foods that are known heartburn triggers. These include chocolate, citrus fruits and juices, tomatoes and tomato-based products, mustard, vinegar, mint products, and spicy, highly seasoned, fried, and fatty foods.

  • Avoid drinks containing caffeine (coffee, tea, cola) because these can relax the LES and allow acid to reflux back into the esophagus.
Yang MERAH sumer aku bantai semalam...

Ini laa dikatakan MANUSIA MUDAH LUPA bila Allah dah bagi senang sket..

Mula2 masa loya2.. asyik tak lalu makan..
Bila dah OK sket.. dah lupa diri :(
.
.
.

2 comments:

littlehumblelynn said...

adoi..........pernah kena dulu..sakit 1 badan!!

take care!!

noradzlina.kamdani said...

jagalah makanan anda utk kesihatan anda n baby