Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, September 28, 2010

SKIM KUTU 30 JUTA...

30 Juta banyak tuh!!
Herankan.. kenapa orang-orang kat Mesia ni..
Suka sangat terpedaya dgn dakyah duit cepat camni..

Sebenarnya yg dapat duit cepat..
Dan dapat duit senang free-free gitu..
Adalah orang yang menganjurkannya..
Orang bawah-bawah ni..
Sila cari taik gigi celah2 gigi dan cuba jual..
Kot-kot leh dapat duit banyak dengan senang...

Selama aku keje kat sini..
Dah pelbagai skim aku jumpa..
Orang yang memujuk tu tebalkan muka..
Aku lak kebalkan hati..

Cakap sumer kemain besar lagi..
Pung pang... pung pang..
Sekali.. tetiba datang sini nak tumpang fotostat..
Pastu isi borang Bank Rakyat..
Apa kes wei.. untung ribu-riban sebulan tu..
Takkan wat personal loan kot klu duit dalam bank dah juta-juta..

Berbalik pada kutu wang pos ni..
Masa benda ni tengah hangat..
Yang banyak membeli wang pos ni..
Adalah golongan yang berpendapatan rendah dan sederhana..
Bila dah terlungkup camni.. big boss kena tangkap..
Manakan pendapatan dah rendah.. lagi dah ada personal loan..
Kesudahan sapa yang susah..

Biar laa aku hidup biasa-biasa je..
Hadap laa jual brooch, bahan bakar, ambik upah taip tesis..
Janji aku takde hutang piutang ntah hape-hape nak dibayar..
.
.
.

7 comments:

cha said...

stuju-stuju.

-niena- said...

saya setuju..!!

cikbedahlaser said...

bahaya kan...
dgn zaman duit segala nya nih..
sy ade sorg kawan..
berhutang dgn ANGKASA...
angkara bnd2 ni lah..
hutang bertahun2...
tp untung tak dak... kesian...

nurulhudaresad said...

melayu gile bisnes aram main kutu...nak modal pnjam ngan along c**e.......kaum depa gk yg kaya...gvrment tak tangkap along..tp tangkap bisnes2 mcm ni....bile la diorg ni nak sedar ek....huhu

littlehumblelynn said...

zell

sapa yg x nak senang cara senang kan..sbb itu org melayu kita cepat terpedaya!!

aku lagik suker keja ,cukup bulan dpt gajik..asal hidup x susah kemudian harik..

ehhhhhhhh..aku ketinggalan keretapi..x tau ko jual brooch.....katner nak klik nih>ke pc aku yg ngong x kuar link tuh..,

I want to lose weight said...

http://broochbizz.blogspot.com :)

I want to lose weight said...

http://broochbizz.blogspot.com :)