Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, June 24, 2009

Ada Beza Ke ?


Gambar yg baju purple tu masa sebelum TBL mula
Baju hijau tu pagi ini
Baju hijau tu dah hampir setahun tak pakai
Sebab sangat sengkak di bhgn perut dan lengan
Pagi ni cuba pakai... Lengan dah OK..
Tang perut wpun tak sengkak cam dulu... kira Can Do laaa
Tang bontot pun lepas u ols...
Dulu tang tu laa paling bermasalah sekali

Namun begitu.. berat aku adalah tidak berubah..
Wpun aerobik 2 kali sehari... minum air 4L..
Makan sayur-sayuran..

Tapi aku TIDAK KECEWA spt mgu lepas
Sbb aku dah faham beza antara turun berat & turun inci
2-2 sama penting
Yang penting JANGAN PUTUS ASA ye Zalia Hezlin woi !!!

Boleh tak aku salahkan roti Butterscotch ittew
Tgk label takde Translemak...
0% konon.. hantu raya betul.. (*(&(^%&$^$%&^*&*$
Sehari lenjan ntah bape keping..

Selepas baca komen kawan2
Huwaaaa... nyesal aku tak makan nasi kalau aku tau
2 keping butterscotch = 1 pinggan nasi
Aku pun dah lupa bila kali terakhir aku makan 1 pinggan nasi

Hehehehe.. minggu ni salahkan roti pulak
Apa-apa pun, pagi tadi aku dah anta 2 bungkus roti butterscotch tersebut
ke rumah MIL aku.. dia pun heran tiba2 beli roti
Aku just cakap.. roti ni kalori tinggi !!

dia cuma jawab OOOOOOO
bantai laaa..
.
.
.






10 comments:

The Biggest Loser Team said...

dah bleh pakai baju setahun lepas eh zel.. jelesnya aku.. baju aku taun lepas tak muat lagi pun.. baru je aku jenguk almari baju lama2 aku semlm.. sgt sedey..byk baju peberet aku lak tuh.. :(

Cik_Nomi said...

oo..skang sume tgh citer pasal turun inci ek.. bagus2.. rasenye mesti i pun mengalami bende yang sama..

oh, roti tu mmg sgt tinggi kalori, penah makan sekali, pastu ingt nak beli sekali cek, bapak tinggi gile calori.. hmm..takpelah.. mmg betul..baik makan nasik..

Lazyf... said...

ataupun makan nasi seminggu sekali...tapi nasinya diambil dlm kuantiti utk sekali mkn jer dlm sehari itu...

iswatie "colours of life" said...

jap aku nak tgk guna kanta.....tak pa zell usaha lagik..kekekeke..

x leh byg x mkn nasik..nak gak diet...perut dahh buncit dah nihhh

I want to lose weight said...

Cik Nomi..

Dah berat tkmo turun2... terpaksa laa mengalih perhatian kepada benda lain yang turun..

hehehehe

Mak Doyah said...

Bagus la zel, dah boleh pakai baju tahun lepas punye...berat zel tak turun sebab mungkin sebab otot terbentuk kot, sebab zel adalah sangat rajin beraerobik..chaiyookk zel..jeles tul, aku lak yg malas nak aerobik sekarang...

Anonymous said...

Tahniah anda berjaya memakai baju tahun lepas. Untuk pengetahuan Zel, memang roti tu, memusnahkan diet kamu. Salahkan roti tu, kak gerau sokong.Ambil roti gandum sahaja.

I want to lose weight said...

Tapi gandum, kobis bunga, oren adalah tidak elok utk golongan darah O.. camne ek.

eynda said...

Zel...bagus kalau dah susut inci...maknanyer yg susut tu adalah PURE FAT :-)

Mak Doyah said...

OOO..zel ikut diet yg ikut jenis darah tu ek..saya tak ikut pun, saya ada baca gak kat Kevin Zahri punye blog, macam dia tak sokong je cara diet ikut darah tu..yg penting kita ambik makanan yang berkhasiat dan low calorie....