Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, June 17, 2009

Planning Baru

Selepas membuat entry hareeemmm konon2 nak tarik diri ittew..
(MALU NYER AKU !!!)
Aku balik umah dah muhasabah diri..
Kat mana silap nyer diet aku kali ni ?!!

Makan nasi dah kurang..
Daging + Ayam sumer dah jarang ambik..
Lebih kan ikan... wpun aku tak suka rasa ikan...
Sayur smpi 2-3 jenis sekali ambik...

Mungkinkah silap nyer sebab aku..
MAKAN & BELI KAT KEDAI !!!

Tau jelah kedai masak..
Minyak ntah recycle bape kali..
Ajinomoto ntah bape kati letak..
Silap2 ada letak "hormon gemuk ala Manohara" kot..
Itu yg takmo turun2 berat...

Muhasabah punyer pasal...
Smpi aku tertido petang...
Sedar2 dah pukul 7 lebih !!! Anak tak ambik lagi

Lepas maghrib, terus start Tora Terbang..
G TF Value Mart...

Buah beli sket je..
Sbb aku tak suka makan buah..
Lebih rela makan sayur dari makan buah
Buah-buahan yg sesuai utk Type O

Mulai esok aku akan masak makanan aku sndr
Mesti rajinkan diri wpun aku hanya guna dapur rege RM29.90 sajork
Aku akan ambik AURA DAPUR 5K Makcik Rehan !!


Sayur-sayur TYPE O..
Dah takde sayur2 sedap cam kobis bunga, kobis manis + brokoli
Beli sawi, bayam hijau, bayam merah,
cili benggala, cendawan tiram, lobak putih
salad dan tomato

Penuh peti ais seyyyy...
Selama ni peti ais umah aku ni ala2 cam peti ais seorang SUPERMODEL
Cuma ada air sejuk, telur dan makanan2 Khaleef
Sejak Inche Jeman jauh ni.. jgnkan nak masak semgu sekali...
Sebulan sekali pun belum tentu..
Kalau balik Mambang baru rajin...
Kalau kat Tg Malim mmg malas tahap gaban naga sakti

Ini budak lak... beli tabung bas sekolah tu...
Satu malam ni dok sibuk transfer duit syiling dia masuk tabung baru..
Suker ko laa Khaleef...
Kang kalau penuh tabung bas tu ko gak tak boleh main
.
.
.





4 comments:

Mey Mey said...

camtulah kak...
hehe...saya pernah rasa gak..
xmakan nasi 3 minggu berat turun sekilo jer ..
pastu siap naik balik..
pe kejadahnyer kan..
tp xper..konsiten tu penting..
bile xjadi kite wat post
morterm then start balik..
just dont stop..

I want to lose weight said...

eee memang bengkek klu rasa dah usaha berlebih-lebihan tapi tak mendatangkan hasil..

Takpe laa...DUGAAN !!!

Lazyf... said...

kak, minumlah susu IgCo...

The Biggest Loser Team said...

chaiyookk zel...go go.. ni utk aku jugak... sama2 la kita pulun..