Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, June 23, 2009

Dinner Ini Malam...

Disebabkan perut aku tak leh terima yg rebus-rebus ni..
Maka malam ni makan sayur mentah + balsamic dressing ittew..
Tp tambah chilli sauce utk bagi lebih lazat..
Hasil nyer mmg lazat.. abih semangkuk
Ikan bawal separuh tu pulak, MIL aku bagi..
Takkan nak buang pulak.. makan saje lah

Semenjak semalam aku adalah berjaya senamrobik 2 kali sehari
Gigih taw bangun pagi2 aerobik
Cuma nyer.. tak lama lagi tentu rambut ala2 rebonding aku ni..
Akan bertukar jadi sabut kelapa
Hari2 mandi basuh rambut..
Pastu tak sempat kering dah pakai tudung p opis..

Harap2 mgu ni berjaya ler turun 1kg..
Tak target banyak pun..
Eh, tapikan.. ukur lilit perut/pinggang aku dah turun
Masa 1/6/09 hari tu..
Ialah 39.5 inci... Pagi tadi ukur lagi.. Tinggal 38 inci..
Makna nyer dah hilang 1.5 inci..

~ENTRY PEMBETULAN~
Pagi tadi baru perasan..
Ukuran pinggang aku adalah 48 inci dari 49.5 inci..
Bukan 38 inci spt tertulis di atas..
Eeee.. perasan nyer perasaan aku ni


TAPI.. TAPI.. TAPI...
Aku masih tak leh basuh berak kalau membuang kat jamban cangkung
Makna nyer.. lengan aku masih bertahap kayu balak gred A
Nasib baik laa.. rumah aku ke PID dalam 3km je..
Dengan bantuan Tora Terbang aku yg laju tu..
Sempat laa balik umah kalau sakit perut

Ooooooo...
ada ORANG TUE merajuk ler...
Takpe, next entry aku citer apsal..
Eeee BURUK !!!!
.
.
.






15 comments:

Mey Mey said...

nampak sedap.
ikan tulah..heheeh!
timun tolak tepi..

tp kan kak..
sy perasan satu benda
kalau avoid garam , gula n
minyak mmg pantas turun.

cuma sepat sngap makanan
skitlah..

makdoyah said...

Zel, kalau turun inci lagi bagus sebenarnya, maknanya lemak kurang tu..sebab kalau kurang berat tapi inci tak berkurang, tu bermakna mungkin air je yg berkurang, jadi lebih baik kurang lemak kan..gigih betul zel exercise sekarang..keep it up...

geraugebang said...

Kalau dulu, dulu lah, gerau diet gerau rebus bunga kobis, dengan carrot letak cili sos. lepas tu bakar ikan cencaru hari-hari. Nasi makan jugak, dua senduk sehari. tidak mengambil terus apa-apa lain yang berasaskan tepung macam roti atau lempeng, atau cokodok, atau kuih manis-manis. Langsung tidak ambil. Buah oren n epal hari-hari. Senamrobik hari-hari. Hasilnya daripada 81 kg turun sedikit-dikit sehingga 54 kg dalam masa 3 bulan sahaja. Itu dulu, sekarang sudah kembali ke asal.

geraugebang said...

Hari-hari buat sit up lagi u. Perut kempis macam angeline joli. sekarang angeline coli, he he he. mak doyah pun tak sanggup nak tengok.

I want to lose weight said...

Gerau.. camne ko boleh kembali ke asal ?

ezza erisa said...

wa....idea baru neh...timun cicah sos. :)

aku selalu kalu makan timun raw, aku gabungkan sekali dgn mangga. idak takleh telan byk la timun pasal rasa dia tak se best rasa mangga.

hehehe

Cik_Nomi said...

timun ngn sambal belacan gak yang sodap..haha

tapi belacan tu dikira makanan tak berkhasiat ek?

Lazyf... said...

x leh bla tang part yg Tora Terbang tuh...hehehehe

geraugebang said...
This comment has been removed by the author.
geraugebang said...

Zel, sebenarnya kak gerau ni dah tua. Segala kemanisan memiliki berat sehingga 51kg musnah sebaik sahaja kak gerau berhenti diet, berhenti bersenam. Segala-galanya musnah. Sedih U.bertahun-tahun bertahan, akhirnya kecunnan ku musnah. hu hu hu

I want to lose weight said...

Oo.. ye ke..
Saya pernah rasa dah zaman cun tu..
Kejap je.. dalam setahun..
Lepas kahwin & beranakkan si Khaleef..
Bkn setakat musnah ajer..
HANCUS LEBUS !!!!

.::CeK LaLa::. said...

adoiii.. tak leh tahan aku! berak cangkung tak leh basuh, lengan besar sais balak gred A, TORA TERBANG pulang!! Haddoiiiiiiiiii!! zel..zel.. kamo bikin aku tergolek golek gelak kat sini!!
Ape2 pon, aku tabik spring 88 kali ngan ko.. hrp2 hasil usaha ko akan membuah...

The Biggest Loser Team said...

hahahha zel zel..aku pun sgt sakit hati kalau terpaksa berak jamban cangkung... gila gelak aku baca entry ko ni..adoii..

I want to lose weight said...

TU lah kan..
Aku kalau kat jamban cangkung
Jadi cam cina berak..
Lap dulu ngn tisu..
Pastu sembur air je..

Klu cuba gak..
Aku pernah hampir terkehel bahu
Nak basuh berak punya pasal

Mak Doyah said...

Kak Gerau, tu la balasannya akibat dari perbuatan kita yang makan beramai-ramai sambil gelak tak ingat dunia..makanan dan angin masuk satu kali ..itu pasal kita gemuk...heheheh..Zel, dulu kitorang ni memang kuat makan, sambil makan sambil mengilai gelak..jadiknye time makan tu kitorang berada dalam keadaan separa sedar..tau2 je semua makanan , termasuk makanan member sebelah pun kitorang habiskan...