Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, June 16, 2009

PID Part II - MOUSE

Ikutkan.. banyak2 benda berkaitan komputer ni..
MOUSE adalah peranti yang paling ditakuti oleh semua peserta kelas yg baru..
Cam keyboard, depa dah pernah jumpa mesin taip..
Monitor lak cam ala2 TV gitu
CPU lak cam bentuk DVD Player je kan

Latihan asas pertama kat PID ialah
LATIHAN PENGGUNAAN TETIKUS
Latihan nyer guna powerpoint je....
Depa just klik sana sini camtu je


ANTARA PERKARA-PERKARA YANG SERING BERLAKU
Yang ni paling kerap terjadi...
Iaitu cuba memusingkan tangan 360 darjah
Selalu aku cakap
"Kang balik tak leh masak ler acik oiii... tergeliat abih tangan sumer"


Yang camni pulak...
Bila abih kelas... murid tu sndr akan komplen
"LENGUH BETUL TANGAN PEGANG MOUSE NI"


Yang ni pulak.. cam pegang tikus betul tau
Antara nak pegang dengan tak nak pegang


Yang style ni pulak...
Kalau aku tak tegur,
silap2 ngn org pemegang mouse tu pun akan sama2 jatuh dari meja..
Bila aku suh angkat letak balik kat mouse pad..
"NANTI ANAK PANAH TU HILANG !!!"

Itu adalah merujuk kepada mouse pointer


Yg ni pulak.. Adalah sangat suka menekan BUTTON SCROLL DOWN
pastu menjerit kat aku kata mouse tu tak ikut arahan
Kalau ada 10 mouse... 4 biji mesti rosak yg sama
Rosak tang butang scroll down tuh


TAPI TRAGEDI PALING LAWAK PERNAH JADI

Ni lama.. time mula2 PID bukak
Ada sorang makcik ni...
Dengan confident nyer angkat mouse tu
Dan gesel mouse tersebut pada MONITOR

Lepas tu dia jerit kat aku
"MAKCIK TAK NMPK PUN ANAK PANAH !!!"

________________________________________

Bukan makcik ni tau
Makcik ni anak murid baru aku pagi tadi
Tahun ni menerima 8 orang murid warga emas yg baru
Mereka akan bersama2 aku smpi laaa sblm menjelang puasa

Adakah bacaan darah tinggi aku akan naik ?!!!
PASTI HOKAY !!!!!

Makcik ni pulak lain style nyer
Wpun agak takut2 pegang mouse
Tapi... setiap kali nak klik..
Dia akan baca

BISMILLAHIRAHMANNIRAHIM

Dalam satu latihan tu.. lebih kurang 60-70 kali klik

Boleh bayangkan ?!!!!
Mungkin dia nak hilangkan rasa nervous kot
Aku layan jelah.. pada dia mencarut bukan2
Baik laa baca Bismillah.. dapat banyak pahala..
.
.
.






11 comments:

Cik_Nomi said...

hahaha.. ok2.. ade pengalaman gak ngn orang tak kenal mouse ni.. ms kelas IT kat u dulu.. ade budak junior dok kaku depan pc.. heran tul ms tu..rupe2nye baru daku sedar ade gak budak masuk u tak reti guna pc.. aduyai..

weeda said...

Hahahaha adoi lawak giler la kak hahaha :)

akuMESTIkurus said...

hehehe....ur blog nih boleh reduce my stress level tauuuu....tq for the posting...lucu banget

Lazyf... said...

Hahahaha...lawak seyhhhhhh!!!!

I want to lose weight said...

Benda ni bukan jadi kat PID Tg Malim je tau.. Tg Malim ni ala2 pekan besar ler jugak..

Klu kat PID yg lebih RURAL.. lagi cam2 citer lawak yg jadi

Zulaikha said...

kak zel, sape jadi model tetikus tuuu arhhh????heh heh heh...

cumelnye makcik tuu..tak lenguh ke mulut...byk pahala tuu..hehe

-iLLa- said...

best tgk pic tuhh..klakar...

~mek^mizahhh~ said...

hehe..
cam comel lak warge2 emas neh..

I want to lose weight said...

Tu tangan ex-student PID..

CiK NuNu said...

hahahhaha...
itula gaya yg selalu nunu dpt gak kt PID...
mmg lawak...
kelakar pun ada..
ada gak student xmo teruskan kelas..
ssh katanyer nk guna mouse..
adessss...

d.a.m.i.q.u.l.a said...

adoila pecah perut sy bace entry ni.sampai org opis dok jeling2 je

anyway nice blog.keep posting!