Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, December 22, 2009

Grapefruit Farmville from hell !!!

Bagi yang rajin bercucuk-tanam kat FB, kenal ler pokok grapefruit..
Pastu semlm aku g TF Value Mart..
Tiba-tiba jumpa laaa buah Grapefruit ni..
So, dengan penuh keterujaan..
Aku pun beli ler 2 biji..


Ini ler rupa grapefruit ni..
Cam oren, tapi isinya kaler merah..
Tengok cam juicy dan sangat lazat je..
Tak sabar nak menikmatinya..

Duduk depan TV sambil tgk Mickey Mouse Clubhouse...
Makan sepotong..

MAK AIIIIII... lotiang masamnyer...
Cam makan buah limau barli + oren pun ada..
Sebab lepas masam tu timbul rasa pahit pulak..

Lepas 2 potong.. igt nak campak tong sampah dah..
Tapi cam sayang laa pulak..
Aku pun abihkan jugak sebiji buah tu..

Tiba-tiba..
Bibir aku rasa pijar cam melekat-lekat..
Pastu rasa panas dan keras...
Aku pun cepat2 ler basuh kat sinki..
Siap ambik coklat sket sapu-sapu..
Kot-kot laa kecut sbb buah tu masam sangat..

Pastu jadi perit laa pulak..
Aku tgk kat cermin.. bibir aku cam luntur warna laa pulak..
Naik putih-putih..

Uwaaa.. mesti getah grapefruit ni beracun !!!
So, menggelupur masuk bilik air cari berus gigi..
Terus memberus BIBIR..

Cuak wei.. mana tau naik kudis buta ke.. gangren ke..
Dah tak buleh comolot-comolot..

Pagi ni dah ok sket..
Bengkak semlm pun dah hilang..
Cuma keliling bibir tu rasa gatal..
Rasa gatal cam pakai gincu low grade dtg dari China harga RM 1.99..
Menggelupas sket-sket..

Adakah aku salah cara makan grapefruit?
Adakah aku allergic grapefruit?
Adakah grapefruit itu beracun?


Apa pun.. sebiji lagi dah selamat naik lori sampah..
Nasib beli 2 biji.. kalau 20 biji ?!!!
.
.
.

12 comments:

BULLET said...

apesal? xsedap ke buah tu? hahahaha...xpe, lain kali beli buah lain yang sedap2

Ms AiReEn MoHd said...

ni kekedash nak kuwus la ni...aku pun dulu pg slim world ade gak suh mkn bende alah ni....

aku mcm ko la...naik pijar mulut aku hah...aku abis gak mkn tak mo bazir...pastu tu jer la sekali aku mkn..tak mo aku lagik da....tak sedap...bende nak kuwus ni semua tak sedap kan nok..nak genok semua sedap..tgk kek la coklat la...wahh semua menakjubkan seleraku...

I want to lose weight said...

Tulah.. makan grapefruit sebijik..
Tapi..
Konon2 nak hilang pijar..
Makan coklat sepapan..

Gergasi Pink said...

tak tak..kite pun sama gak, makan jek buah magic tu terus jadik cam blur2...hikk..pijar molot nih..trus swear takkan kuBELI buah bengong tu lagik!!

adha said...

dahsyat jugak penangan buah tu kalau smp pijar2 bibir.. ish2.. ada clorox apa dlm buah tu?

Beattey said...

nape jadik macam tu yer...

aku makan sedap jek..

rasa macam makan limau barley.

kalau offer, aku selalu gak rembat buah ni...

siap sorok lagi bile bawak balik umah...

babyfreaks@ratusiput said...

ehehhee...lawak...lawak...takpe zel..yg pntg leh comolot kan pasni...ehehe...

I want to lose weight said...

BEATTY,

ye ke mulut ko tak pijar ?
ko makan camne ?
buang kulit dia bagi abih dulu ke?

Rasa cam getah dari kulit tu yg aku allergic...

agaknya kalau org tu tak allergic ngn getah tu takde jadi apa kot

Faizah_Haris said...

haaaaaaaaaaaaaaa??? bio betuiii....huhuhu kenselll laaa nk cuba cam nie...hehehe

noradzlina.kamdani said...

la..ingat br nk cuba bli sbb xpernah mkn..lg 1 buah yg teringin nk cuba ialah buah pisang kaki...

Beattey said...

Zel..

entah la..tak tau plak aku getah buah ni bagi allergic...

aku selalunya kalau makan, dah potong2 buah tu, aku kopek kulit pakai tangan pastu baru makan...kadang makan macam makan buah oren sunkist..

hehehehe..agaknya, ko kena makan kopek kulit dulu kot...

s.h.a.d.h.i.a said...

kak zel, buah grapefruit ni baik utk orang yang sedang diet.. saya penah disarankan amik grapefruit ni stp hari kalu nk turunkan berat.. tapi makan 1 kali ja, tak sedap... huhuhu..

pisang kaki memang sedap... nyum2.. ekeke