Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, December 18, 2009

Kari APAKAH ?!!!!

Inche Izman ala-ala teruja tgk aku masak kari ayam..
Dia mmg suka kari..
Tapi bini dia haram tak reti masak kari..

Siap masak tu.. nmpk cam sedap je..
Sekali bila makan..

Uweeeekkkk !!!!

TAK SEDAP LANSUNG...

Rasa cam..

Cam apa ntah..

Susah nak describe..

Inche Izman ambik hati..
Makan juga seketul kentang dengan sikit ayam..
Aku siap pesan jgn ambik kuah..
Perut dia tu super sensitive..
Kang berminggu-minggu sakit perut.

Aku lak cicah sekeping roti sambil wat muka PERASAN SEDAP !!

Apa nak jadi laaa ko ni ZEL..
Dah kahwin 4 tahun pun masak kari F9 lagik...
.
.
.

21 comments:

arbaieyah said...

apsal jadi tak sedap zel...ko silap letak apa? ko x letak garam ke? kan senang je buat kari tu zel...halia, bwg merah n bwg putih tumbuk then tumis..pas tu letak bancuhan serbuk kari...pas tu taruk ayam bila kari dah garing pastu taruk santan pas tu taruk air asam jawa....garam tu secukup rasa..... aku xpecaya lah ko buat x jadi...aku tgk rupa kari ko tu ok je....

Aujinz said...

nampak macam sedap..
takkan tak sedap kot...:))

sahira said...

aha..tgk rupa n kaler tuh dh jadi.. xpe zel usaha lagi..

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Bai..

Rasa mmg dah ada rasa kari..
Tapi cam kuah roti canai mamak..
Pekat, pahit sket..

Ni kali kedua dlm hidup masak kari..

Kali pertama hari tu kari ikan.. cam sedap laa jugak..

Yg kali ni mmg lansung OUT :))

Unknown said...

hi ada apa2 x kena ke dgn serbuk kari pe...camne leh jd pahit...akak tambah pe2 bahan lg ke? biasanya mia msk pun ala kak baie la...

Mar said...

tgk rupa ok jer.macam tak percaya pulak akak ckp x sedap. haisshh..musykil nih

Bimbo said...

hehe..takpe zel..blaja dari kesilapan. check la ape yg menyebabkan silap rasa tu..hehe
aku nak nasihat lebih2,aku tukang makan je kat umah ni.aku ambik kontrak wat kek jer..hahaha

Faizah_Haris said...

heheheh..sama laa kitooo...sampai skang kalo masak kari manjang cam ampeh jekk hehehhee

syarqiah75 said...

heheh..x pe zel...usaha tangga kejayaan...belasah jee..try & error..nnti2 menjadi le..kju dulu2 cam tuh gak...msk sume cam hampeh..yg pnting keinginan nk msk tuh ada..go..go..chaiyok..!!

rash said...

rash taw gak step nk masak kari tp kekadang tu xjd gak~
tp mmg xlawan yg mak msk pdhl cr dh same dh =p huhuhu
kak zel~ usaha lg k
practice makes perfect ^^

geraugebang said...

masak kena selalu praktis zel. Mula-mula memang tak jadi. lama-lama jadi lah. Tanya mak zel sebab-sebab tak jadi. Esok-esok, bila dah terror, Encik suami mesti tak makan luar langsung.

-sarah- said...

rasa nyer kurang santan arr kak zel. takper2..usaha lg..pasnie confirm jdk nyer :)

arbaieyah said...

kalu rasa mcm kari mamak n terpahit sedikit pahit...aku rasa ko terlebih letak bwg putih, halia dan serbuK kari ko tu ko letak dgn maha BANYAK...EHE...

ratusiput said...

em betul tu...yg penting kena ade minat...jd walaupun taktau memula tu...kalau selalu buat...i'Allah akan ade imbalannye...

its me said...

huwaaaaaaaa aku pun same..nakmasak gini kim salam lelaju ehh...nak masak kari kang ghoper kurma boleh..ghoper rendang boleh..aku bikin pakej kalau masak kari tu kang..sile jgn pepandai rekues kari ngan aku..kalau gegoreng ha tu leh sikit...hikhik...ape pun nok..usaha tangga kejayaan...weh ko pakai tudung lelilit tu tak?

m@ said...

ma pun x pass lah masak curry..nk sonang beli yg dlm tin tu ja :-p

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Masak kari mmg sangat susah..
Sebab "RASA" tu nak "kena" betul2 baru best..
Tak cam masak lemak.. senang sket..

Apa pun, tahun 2009 ni dah berjaya masak kari 2 kali..

So, tgk tahun 2010 camne pulak..

TQ utk sumer koman :)

noradzlina.kamdani said...

cam ni le zel..nnt klu aku naik tg lg kite buat kelas memasak..nk x?

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Kelas memasak ?!!!!

Best-best

Ni senarai yg aku nak belajar utk 2010

1- Kek (sbb khaleef giler sambut besday)

2- Asam pedas ikan pari

3- Kari daging & ayam

4- Sambal sotong

5- Rendang kerang

6- Ayam masak merah

7- Paprik seafood

8- Laksa

9- Mee kari

10- Masak asam keladi

cukup laa 10 masakan utk 2010 :)

Beattey said...

nak join kelas boleh???

heehhee...

Cuba lagi Zel...

noradzlina.kamdani said...

mak oi..bnyk nyer...selain kene selalu cuba jaya, ko kene berguru dgn org...sbb klu 1st timer tp gune buku masak2 n xpandai nk adjust cnfm luk tu spoil...tp dun wory kite sume blajo sesame yek..tp aku rasa beatty lg pandai...