Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, December 8, 2009

Kamiorang dan Lomba

Rumah terbakar panggil bomba...
Bomba datang berlumba-lumba..
(budak-budak skang tau ke lagu skipping ni?)

Akak larat lompat skipping smpi lumba-lumba je..
Kalau teruskan smpi habis..
Harus masuk spital mintak napas kat mesin oksigen..

2 budak ni kemain excited lagi..
1st time kereta LOMBA parking depan umah nenek..

Khaleef mula-mula tu takut2 + malu2
Dia ni bab nakal mmg no.1..
Tapi agak penakut dengan gelap + benda besar + bunyi kuat..
Bunyi blender ngn vakum pun dia cukup takut..

Kakak Sara kena peluk dia..
Baru dia berani dok dekat ngn kereta Lomba

Bomba tu sampai je... dalam 8 org termasuk Ketua Bomba Daerah Hulu Selangor..
Kalep terus cakap kat chief bomba tu..

"Kenapa awak letak kete lomba depan umah nenek kalep?"

Bomba tu balas "Kenapa? tak boleh ke?"

"Kete lomba awak besar.. nenek kalep nak masuk"

Nenek dia kuar kejap naik kete..
Dia risau ler nnt nenek dia balik tak leh masuk
Sebab ada kete lomba depan pagar..

Sila berbuih mulut suh dia sebut BOMBA..
Pasti yang kuar... LOMBA jugak..

Ini ler penyebabnya malam2 bomba dtg umah..
Tebuan tanah wat sarang kat stor umah mak aku..
Tu yang sempat sapu..
Dlm stor bertempiaran lagi mayat2 tebuan..
Punya laa banyak giler...

Ni sarang telur tebuan tanah tu..
Mula-mula tgk aku igtkan bomba tu bawak chocolate cake..
Mana tau nak wat suprise besday party ke hape..

Rupa-rupanya..
Yang putih2 tu telur dia..
Yang kuning meruit2 tu.. anak tebuan nak menetas..
Geli geleman lak aku tgk...
Rupanya tebuan ni pun ada pulpa cam butterfly..
.
.
.

18 comments:

iLLa said...

naek bulu roma ku kak tgk sarang tebuan tuhh..huhhhh

Kaseh said...

hahah aku suka bila khalep sembang2..kenapa awak letak lomba depan rumah nenek khalep eik.. sgt kiut okay..

1st time aku tgk sarang tebuan tanah..ngeri eik..

kakngah said...

first time aku tgk ni... remang bulu roma... dh lama ke tebuan tu sewa stor pn hjh???

Mar said...

alahaiii kalep ni so innocent n cute sgt :)

noradzlina.kamdani said...

1st time gak kite tgk...ngeri nyer

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

lama laa jugak..

alkisahnya mak aku kena sengat sabtu lepas..

2 kali gak ler ulang alik spital punya sakit..

tu yg terbongkar rupanya hajah norlia ada binatang peliharaan kat stor.

nazliahnazeer said...

eee geli betui. cuak naz tgk. trauma la lps ni asyik tringat je sarang tebuan tu..

mun-e said...

hai kak.. adoiii ngerinyaaa

tegak segala roma2 badan ni huhu

LiaNa YuSoF said...

a'ah..btol la..
meremang je bulu roma tgok...
kte pon xpnah tgok sarang tebuan cmtu...

adha said...

eeee aku igt ular sawa melingkar... geliiiii

LiAnA said...

ngerinya sarang tebuan tu...

cute je khalep borak dgn bomba tu

adikmanje said...

Zel...aku pun pest time tengok telur tebuan tau...cam tu ropanya ye....aku ingat tebuan ni banak cam mana la...ropanya begituuuu

Unknown said...

aduh ngerinya mia tengok...teringat ular sawa lak..huhuhu

its me said...

hahah awak wat kelako yg tang skiping tu....wakakak kalau nak teruskan gak..aku galikan lubang kubo....kekekeke terus koma lompat skiping...kalau aku tersungkur kuar buih terus kalau lompat more than taht rangkap....

wakakaka kalip aku suke la ayat kalip "awak "tu..da macam pakwe makwe lak aku rase awk berawak ni...hikhik

Lazyf said...

cute jer dak Kalep borak2 ngan bomba tuh...hehehe
yg beshnyer plak bomba tuh pun dok melayan kerenah dak kalep...hehehe..
so cute bebeh!!!

CathJ said...

eeee....geli....^_^

azilaraffie said...

eeuuwww... mmg geli tgk telur tebuan tu.. mcm ular melingkor pon ye jugak..

i.z.m.a said...

ewww... geli tengok sarang die tu.. dah macam topi pun ada gak sekali imbas!