Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, December 6, 2009

Mee Bandung ?!!!!

Bertungkus-lumus aku masak mee ni ngn bantuan internet..
Sekali tanya kat laki aku...

"Sedap tak bang?"

Dengan tulus ikhlas lansung tak menjaga perasaan...

"Tak sedap.. tak tau laa rasa apa.."

I sedih taw..
Sambil makan abih semangkuk...
.
.
.

13 comments:

BULLET said...

sedapnye la mee bandung...

Mar said...

takkan la tak sedap kott..saja jer abg akak tu tauuu...mar tgk kat sini nmpak menyelerakan betul

NoVemBerLaDy said...

ala kak.. tgk pun dh terliur.. mesti sedap.. sje je tuh nk sakitkan hati...!!~~ ;)

Kaseh said...

tgh lapo ni cam sedap jek aku tgk..

AmiYs said...

jujur sungguh cik abg menjwb soklan.. huhu...

geraugebang said...

ki ki ki. Dia gurau tu. ki ki ki.Kak gerau rasa sebab cair sikit kot. Tapi dia jujur. Jujur tapi sakit hatiiiii. Sabar, sabar.

Ms AiReEn MoHd said...

bapak sedap mee pojaaan ku adalah mee bandung....sedapnyer..paling sedap yg kat zul yahya punye kedai..perghh sedap woooo mmg sedap..aku telan air liur skang...

I want to lose weight said...

Ooo.. kuahnya kena pekat ek..
Igtkan kena buat cam kuah mee sup tu..

Yelah tu.. mmg tak sedap pun..
Aku makan sbb sayangkan daging ngn udang yg sungguh mewah..

eynda said...

Sedap la zel...hubbymu saje je ngusik tu hihi...

Mia-Ina said...

mia pun kak zel klu masak kat rumah..ada je mak ayah komplen...tp pd mia, mia amik positif....takpe..takpe...next time, akak mesti buat lg sedap....

m@ said...

wah nmpk sedap..kebetulan smlm pun ma masak mee rebus :) bantuan perencah!
sat lg nk menepek pixc..yummyyy

NaNa YuSoF said...

sabo je la cik abg akak ni...
hehehe....

sarafyda said...

kak zel...
sy nih tak terer masak mee bandung pun..tapi lepas masak dan bagi org makan..sume kate sedap..(hahah,tak reti nak merendah diri betul~!)

mcm ni nak buat mee bandung (MUAR) :

1)air rebusan daging
2)200 gram udang kering (rendam semalaman)
3)udang + sotong
4)TELUR!
5)kacang tumbuk kasar(utk pekatkan kuah)
6)cili kering
7)beberapa ulas bawang putih
8)gula + garam
9)mee

mule2 rebus daging utk dptkan air rebusan..lepas tuh daging tu hiris nipis2..

blender cili kering (dah rebus) dgn bwg putih dan udang kering..lagi banyak udang kering lagi sodap...

pehtu tumis cili tersebut dgn minyak sikit..tumis smpi masak...bau akan jadik sgt harum~

dah masak cili..masuk rebusan daging...tunggu smpi mendidih masuk gula + garam secukup rase..kalu nk manis tmbh lebih gule..

masuk udang + sotong (potong kecik) + hirisan daging + kacang tumbuk

masuk sayur sawi (kalu nak letak..)

LAST SEKALI JGN LUPE TELUR...jgn kacau telur tersebut..biar jer masak mcm masak megi...

DAH SIAP...hidang dgn mee yg dah dicelur... :)

selamat mencoba~~