Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, December 13, 2009

Kenapa Masa Cepat Berlalu......

Sebab... KHALEEF DAH NAK MASUK SKOOL...

13/12/09 - Hari orientasi dan pendaftaran murid baru Tadika Matahari Ria...

Lama gak ambik masa berfikir nak masukkan Khaleef sekolah atau tidak..
Dia baru 3 tahun 4 bulan..
Rasa cam awal.. tapi takut terlambat...
Maklum laa.. babysitter dia adalah atuk & nenek sendiri..
So, pergaulan tu agak terbatas sket..
Sangat manja.. dan ada banyak perangai pelik-pelik..

Tabiat biasa dia... lambat bangun pagi..
Sampai dah terbogel camni pun..
Masih tido gak lagi..


Ok sudah siap sedia nak pergi sekolah..
Kereta LOMBA kuning tu.. menjerit2 nak bawak gak..

Mami dia tengah isi borang..

Tengah pening....
Apa ke banyak benor yurannya ?!!!
Aku dulu sekolah tabika kemas..
Bayar RM10.00 je sebulan..

Yuran kemasukkan Matahari Ria = RM365.00
Monthly fee = RM150.00 (aku rasa agak mahal untuk 4 jam sekolah)

Lain-lain perbelanjaan = akan diberitahu kelak..


Tunjuk rajin ler tu..
Tapi hakikatnya Khaleef mmg suka baca buku..
Wpun dia tak paham mende..
Lagi tak kenal huruf pun..
Dia hanya tahu huruf M.. M .. M.. M
(sapa tgk word world tau laa huruf M ni)

Khaleef masuk coloring contest...

Sampai suku jalan mengaler
"PAPA.. AWAK KALER SAMA..."
Terpaksa laa papa dia pun...

Papa dia cakap "Khaleef... SOTONG MESTI KALER PINK"
Motif ?!!! ngajor anak sutun kaler pink ?!!!!

Dapat hadiah saguhati je..

Yang dapat tempat pertama sampai ketiga..
Dapat PIALA...

"KALEP NAK YANG TU..."

Tunjuk kat piala budak-budak lain..

"TU TAK BOLEH.. KALEP KALAH.. DEPA MENANG"

Terus pi merajuk kat tangga...

Huhuhu.. perangai sapa laa dia ikut ni..
Ni kalau Pak Ngah baca... tentu Pak Ngah dia leh konpemkan..
Perangai sapa laa yg kuat sangat sentap..
.
.
.

10 comments:

Kaseh said...

alalala cian majuk.. ermm da nak skolah dah dier.. bleh ke ko tinggalkan dia kat sekolah tuh.. dia nanges ke tak tu nati tgk mami ngan papa takdek.. yela biasa dok ngan nenek takper..dah biasa..ni org lain.. camne la agaknya eh..

mama_iris said...

kak...anak kalo nenek yg jaga better masuk skolah awal ke kak?
nak be prepared sbb anak nurul pn mak yg jaga...
ada potensi utk manja terlebih n susah sket nak dgn org...

anyway,khaleef sgt smart pakai baju skolah...

.::CeK LaLa::. said...

mahal tu wehh 150 monthly fee.. *bagi aku laa* kekkekek.. aku pon kalo blh nk cari tadika yng morah2 jerr tuk dina.. bukan kodokuit tuk pembelajaran anak.. tp sbb baru tadikan kan.. kalo sekolah rendah tu lain citer lah..
pada aku, pembelajaran tadika ni sama jer sume... lagu2 pon sama ceduk nyer.. cuma anak suka ngan tak suka blajar jer..
aku nak letak Dina kat tadika kemas jer kot... jadi lah.. permulaan tuk dia...

Mar said...

alalala comelnya dia buat muka merajuk tu

I want to lose weight said...

Tu bukan baju sekolah dia.
Uniform sekolah rasanya kaler purple + putih..

Kaseh

Takde apa2 kot.. lagipun sekolah dia tu sepelaung je ngn opis aku ni..

Mama_iris..

Aku anta cepat..
Sebab duduk ngn atuk nenek ni..
Manja dia satu macam sket..
Mami dia dah bukan no.1 sayang..
Atuk nenek dia yg no.1..
Nanti lagi lambat hantar.. lagi susah nak hantar..

I want to lose weight said...

Ila

Sara pun masuk pra-sekolah je..
Khaleef ni awalnya aku ada tanya Tadika ABIM..
Kalau buleh nak ler dia tau sket2 mengaji, doa ke hape..

Sekali tgk surroundings tak berapa baik laaa..

Budak2 4-6 tahun depa bubuh sekelas..

Harus mat kalep jadi mangsa buli

Pastu muridnya punya laaa ramai..

Dekat Matahari..

4 tahun duduk tingkat bawah

5 dan 6 tahun duduk tingkat atas..

Tahun depan Kalep 5 tahun..
Aku nak anta tadika masjid depan pejabat aku ni je..

m@ said...

bestnya yayep dh skolah' mmg mahal kn kos tadika sekarang..ma masih blur2 lg thn depan nk hantar ke tak..
sbb ma pkir ma ni x kerja..maybe 4 thn masih awl nk hantar..:-p
tp ramai yg ckp elok p hantar.
tgok yayep steady je.

I want to lose weight said...

Ma..

Aku berani sebab tadika tu dekat je ngn PID ni.. dalam 3 minit naik kereta..

Tu yg rasa confident sket..

Kalau jauh mgkn tak anta lagi kot..

Lagipun saja je nak bagi dia berkawan-kawan..

Tapi semlm tgk.. ada 5 je budak melayu.. lain sumer cina

Ms AiReEn MoHd said...

alala sian plak majuk...huhuh ko lani tak mo tulun ngale..da kalip majuk hah...huhu ade lak nak piala bagai..org bebudak da dpt adiah diam jer la. ekkk

rash said...

gamba khaleep naked kena censored =p
huhuhu
rash xde pengalaman psl nih tp anak opismate mmg xbule ngn org selain parent & kakak die tp since die masuk tadika dh okay skit..
rsnye mmg bagus masuk awl tadika kn..
terdedah skit ^^