Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, June 8, 2010

Masalah mengandung kali ini...

Wpun MS tidaklah seteruk kak Mah gali...
Tapi masalah kembung perut menghantui 2-3 kali smgu..
Bila kembung.. mula laaa loya..
Pinggang sakit.... buntut sakit..
Pedih ulu hati...

Hari ini.. wpun semalm cukup serba serbi makan 3 kali..
Kembung muncul balik pagi ini sebaik sahaja bangun tido..
Selalu bangun tido terus buang angin dulu barang 3-4 das...
Pagi tadi mula dah.. tak buleh balik...

Hari tu pun doktor komplen..
Cakap perut aku keras cam dah peknen 8 bulan..
Mmg keras betui... patut ler tak leh kancing kain..
Tapi dia takde lak kasi ubat apa2..
Cuma pesan jangan banyak sgt minun ais..
(Ais dah tak minum... tp masih hadap air peti ais)

Alahan lak.. agak pelik sket..
Aku ALAH TAK MAKAN NASI...
Seiyes wei...
Kalau tak makan nasi.. menggigil tangan.. mual perut.. paru2 rasa mengecut..
Pastu kalau minum susu... confirm loya sehari suntuk..

Bak kata member-member kat FB..
NASI BALAS DENDAM KAT AKU PASAL 99HTN :)

So, skang aku kena hadap 9 BULAN MAKAN NASI (9BMN)
.
.
.

7 comments:

Azimah@Melati said...

kembung nie memang aku tak tahan.... kalau kene kembung..... huish tak tentu arah rasanya.....

betul ais tak leh sentuh....tapi cam ko gak air peti ais aku tala gak ahakss.... ubat aku kembung nie aku minum air panas jek....

nurulhudaresad said...

kalo xleh minum susu,ada org kata leh mintak pil kalsium dr doktor?tak tawla betul ke tak...sbb akak kene cukup kalsium.....saya suggest akak mkn beras herbaponi ehh.....tak la risau gula naik...:-)

I want to lose weight said...

Tu laaa.. mmg dah terfikir nak beras herbaponi..

Sebab skang ni cam dah menjadi2 ni ketagih pada nasi..

Kul 11.30 malam pun aci lagi keruk periuk nasi makan ngn telur mata

kalau minum air halia suam buat sndr tu ok ke ?

ainrahman said...

zel ..tido malam pastikan selimut sampai kaki..

m.q said...

pakai stoken time tido
huhuhuh

I want to lose weight said...

Ooo.. patut laa aku kembung..
Aku tido mmg style takde berselimut..
Stokin apa ntah lagi..
Takde pun stokin :))

Nurul Aznil said...

Salam,

minta kat doktor Gaviscon Advance...
sendawa or kuntut sepanjang hari...