Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, June 1, 2010

Tetiba akak Zel korang sangat gigih :)



Semlm hangan-hangan nak kuey teow goreng..
Dalam peti tu ada laa kuey teow..
Tp tak tau dr kurun ke berapa...
Kuar dari peti terus rendam dlm air panas..
Ni nak wat ujikaji taw...
Lepas dah rendam.. tapis dan cium...

Oooo.. sudah bau masam..

Huhuhuh.. hampir mau kempunan sudah..

Tiba-tiba.. aku nmpk bihun cap Bintang kegemaran MR..

Gading takde... tanduk pun berguna..

Aku rendam terus je dlm air panas..
Nak cepat masak kaedahnya..

Sudah siap dengan penuh kegigihan...
Jangan tanya apa aku campak sebagai perisa..
Yang pasti tak payah cili.. tak payah bawang2...

Kicap micap sos mesos je dah cukup..
Tambah je dengan Knorr Pasti Sedap...

RASA ?!!!!

Lepas makan.... minum susu segelas..
Terus masuk bilik air.. loya cam nak mampus..
Banyak tu makan.. banyak tu keluar..

Tidor dengan perasaan sedih teringatkan mak aku call petang semlm..

"Mama masak gulai siput sedut + keledek, ikan berlada dgn sayur campur. Ko dtg tak?"

"Tak nak laa Ma.. Takde selera.."

Huhuhuhu.. telan air liur besar2 sambil mengimagine siput bersama kuah likat kaler kuning.. ada campur oren2 keledek dan hijau2 cili...

3 comments:

ratusiput said...

takpe beb...2-3 bulan je...pastu ko pulun byk2...tp jgn ober plak..ehehe..

nurulhudaresad said...

cian dia....pas bersalin nanti request balik masakan2 enak2 mama akak tu ya...

noradzlina.kamdani said...

aku xpandai sedut tp aku mkn siput sedut...selalunye laki aku yg tolong sedut, aku tolong mkn syok nye