Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, June 28, 2010

Tertekan bila takde mesin basuh

Mesin basuh ni merajuk..
Padahal pagi Ahad tu elok je..
Time dia tengah mencuci 1st trip..
Aku gatal mulut cakap kat Inche Izman...

"JOM KITA TRADE IN MESIN BASUH TU.. TUKAR HAT 10KG NAK?"

Laki aku diam je buat tak layan...

Aku pun terus laa menghuraikan fakta2 kenapa perlu tukar ke 10kg..

Tamat cucian 1st trip..
Aku pun kuarkan kain & pi sidai..
Masukkan pulak yang 2nd trip..

Sekali lepas 1 kali pusingan..
Tiba2 mesin basuh tu diam je..

Aku igtkan aku terlanggar plug dinding..

Aku pn isi balik air penuh2 and hidupkan balik mesin..

"OH NO!! CANNOT MAAAAAA" sila percaya aku speaking dgn mesin basuh

Dok bunyi kreeeekkkkk kreeeekkkkkk...

Hambek ngko... basuh tangan ler jawabnya sbb dah basah...

Semalam g kedai letrik nak suh Cina tu mai bela..

Banyak laa mesin basuh cantik2 menggoda aku..

Sampai terdetik dalam hati..

"KO NAK ROSAK SITU PI MAMPUS LAA.. AKU BELI BARU!!"

Tapi Inche Izman sangat tidak bersetuju :((

Oleh itu aku sangat tertekan...
Mesin lama tak baiki lagi..
Mesin baru tak boleh beli..
Kain baju dah menimbun...
.
.
.

8 comments:

kakngah said...

amik je terus 15kg. puas ht nok... setakat toto 2 helai.. sekali jln jek. rambang mata pilih kt lee hin tu..

iera me casa........ said...

kak zel..
tak de mesin basuh mmg patah ati..

iera pun sama.. kalau tak de mesin basuh.. leh tangkap seedey punya.. sebab nak basuh pakai tangan amat la malas.. hehehehehe

ratusiput said...

dobi...ehehe..

nurulhudaresad said...

nurul pon tgh usha mesin basuh 10 kg ni...tunggu duit kutu bulan 11 ni...hahah...lama gile lg...

Zana said...

mmg takleh ckp depan2 dia..kan dah merajuk...

idtgm@streamy.com said...

Aku nak takat 10kg pun jadi ler...
Kira toto tu tak payah laa berbondong2 anto ke kedai dobi..

Sikit2 nak merajuk..

Tapi semlm geram punya pasal..
Aku bagi penendang 1 kali :)

Dengan harapan KO ROSAK LAA SELAMA-LAMANYA !!!

Mak Su said...

maksu sokong , dapatkanlah mesin basuh baru heavy duty

m.q said...

anto dobi bt sementara ni kak
heheh