Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, April 9, 2010

Akhirnya.. AKU BERJAYA !!!

Bukan berjaya menurunkan berat 5kg..
In fact keputusan minggu 4 mencatatkan kenaikan..
Wpun tak banyak.. naik tetap naik...

Aku berjaya menangkap tikus.. ops bukan aku tangkap..
Aku berjaya memerangkap tikus...
Si kecik ni sbnrnya dah lama dok dalam umah aku...
Tp sblm2 ni dia tak mengganas..
Makan kat tong sampah gitu..
Ambik tulang ikan.. tulang ayam..
Aku pun ok jelah selagi ko tak kencing merata dlm dapur tu..

Tapi sejak akhir-akhir ini..
Dia mula menunjukkan belang..
Roti pantang terlupa letak dlm bekas..
Confirm dia tebuk sana sini..

Paling menyakitkan hati...
Susu Nespray Khaleef dalam pek..
Selamba je dia tebuk..
Wpun tebuk sket.. takkan nak pakai pulak..
Terpaksa laa buang.. dah 2 pek aku buang...

Cute kan.. sian lak aku tengok

Sangkar ni dah 4 malam aku pasang..
Malam 1 letak ikan masin... dia tak heran..
Malam 2 letak cheese (feeling tom & jerry).. tak heran gak..
Malam 3 letak keropok lekor.. bgn siang kopok xde tikus xde..
Malam 4 letak keropok lekor panjang sket... itu dia sudah kena..

Anyway, aku tak tau lagi apa nak buat ngn Cik Menti ni..
Makcik aku suh rendam dalam air panas...
Huwaaa.. tak sanggup.. dah laa comel..

Tunggu Inche Izman balik ptg ni untuk tindakan selanjutnya..
.
.
.

17 comments:

noradzlina.kamdani said...

perghhhhh..ko sgt bersabo dlm menanti mak menti memakan perangkap....

Faizah_Haris said...

tikosss mkn popokkk lekor ka tu? hehehe

Wanita Mutalib said...

haah la..comel la pulak cik ti nih hee..

HoNEybUneE said...

hurm...bagus la engko buang yg bekas cik T tu gigit...sbb air liur dia mmg bisa. Ari tu En Hubby aku bgtu, ada sorang tu slalu jer skt kepala, dia gi scan dr cakap ada satu bintik hitam dalam otak dia, biler dah bedah, sah air kencing bercampur air liur Cik T...lepas pd tu, mmg setiap kali nak guna brg dalam tin, aku mmg basuh dulu...seram....=)

Azimah@Melati said...

aku dah dua ekor dapat tangkap kat rumah nieh...tinggal seko jek lagik..bermaharajalela sungguh....abih pintu2 rumah ni dikobeknyer..siap buat lubang cam rumah jerry tue..... liat sungguh..perangkap dah pasang berhari-hari...... tak nak gak dia masuk masuk...... malam-malam memang mengganggu gugatla dengo dia berkerja menggobek sana sini..... tak takut orang lak tue....

Mia-Ina said...

rumah family mia pun byk gak kak..selalu ayah siram air panas..mia x berani..geli lak.huhu

omey said...

binatang yg paling mengelikan..
klo nk duk umh org diam2 baik2 xpe, ini x...nk buat jaat jgk..
1 bagasi omey rosak..dikejakan dek tikus ni laa..huh!

omey said...

binatang yg paling mengelikan..
klo nk duk umh org diam2 baik2 xpe, ini x...nk buat jaat jgk..
1 bagasi omey rosak..dikejakan dek tikus ni laa..huh!

I want to lose weight said...

Siram air panas ?

Tak kesian ke kat tikus tu?

aNa SuZaNa said...

kat umah ana ni kami upah rentokil.. dia guna perangkap mcm gam.. mmg tikus tu akan mati slowly la sbb terlekat atas gam..

setakat ni tikus2 hanya lepak atas bumbung aje.. xprnh lg terlepas dlm rumah..

Ms AiReEn MoHd said...

aku geli

sue said...

Adoii la...fobia tul ngan cik T ni..kat rumah ni pun mlm ja dah ada bunyi2 dia dah..takut betul kalau dia masuk dlm rumah ni...sue geliii dgn cik t ni...Masa kat rmh sewa dulu..tupperware sue pun di gegetnya..mana tak geramm beb...kang bila kita geram lebey2..dia mula menganas....

syida said...

idah selalu rendam dalam air letak dalam baldi....rendam dalam 1 hour...takdelah tgu kat situ, rendam then tinggal je...

kesian nak tgk

I want to lose weight said...

Aku ngn Izman anto dia kat tempat lain..

Kitaorg bawak naik kete..

Pastu lepaskan gitu je..

Hopefully dia tak tau ler jalan balik umah...

Tak smpi hati ler nak bunuh.. Kalau semut boleh laa nak bunuh.. Ni rasa cam bunuh kucing la pulak..

Kalep pun bising..

"Sian Jerry... nanti Tom cari..."

Mey Mey said...

kak berat ni: http://motipersepsi.blogspot.com/2010/04/beratku.html

eynda said...

Kalau eynda pun mesti gi buang kat mana2 janji tak bunuh...comel sungguh cik T kat rumah zel tu hehe...

.::CeK LaLa::. said...

kat umah aku buat masa ni blom ada lagi sitikus.. tapi katokkk banyak!! MENGERIKANNNN!!!

tapi umh mak aku kat kg mmg berleluasa tikus nyer! siap berkejar-kejaran ditepian alang lagi kau!! mak aku mmg penakut sesungguhnya!! tapi aku tak takut.. slalu kalo aku balik kg, mesti aku akan ternampak tikus dah mati terkelepekkk, mati ala ala nak lari tp dh keras kejung... tau mati kena prangkap ape?? hah! perangkap buku lalat tuuu!!!
itu abah aku punya stail lah... bubuh jer parangkap buku lalat tu kat bawah dapo.. pastu tinggal.. then bila aku balik kg.. golek2 atas lantai dapo, dan akan terperasan lah bangkai tikus yang dah keras ituu... lagi satu, abah aku suka pakai perangkap yang kepit tu.. kalo kena terus K.O tuu... sbb mak aku tak suka perangkap yg mcm ko pakai tu.. nanti nak bunuh tak sampai ati... bior perangkap yg tangkap terus mampos takpe...