Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, April 7, 2010

Tukar minuman..

Ini bukan Teh Orang Kampung ye..
Kalau minum teh O.K sebanyak ini sehari..
Harus lepas tu menghuni wad kelas 3 hospital Slim River..

Ini adalah teh hijau..
Dah tak boleh nak minum air lemon..
Sebab gigi aku dah mula rasa sengal2..
Buatnya gigi yg crowning ni tercabut ke hape psl gusi kecut..
Tak ke naya nak kuar rm900 nak buat baru..

KEBAIKAN TEH HIJAU
  • Ia ada komponen zat yg boleh melawan sel kanser badan.
  • Menghasilkan salur darah baru yg menggalakkan pertumbuhan sel baik.
  • Mencantikkan kulit.
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Mengekalkan kecergasan dan fungsi otak
  • Mempercepatkan proses pembakaran kalori dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolestrol
TERUJA TAK?!!

Akak teruja hokay...
Tapi sebenarnya seteguk pun belum minum lagi...
Bau dia..
Cukup untuk buat aku pening dari masa bancuh tadi sampai ler skang...

TAPI..

Nak selim river tak?

NAK....

Oleh itu.. tutup hidung dan minum ye Zel...
.
.
.

12 comments:

makcikrehan said...

aku pon ada sekotak teh ni. baru minum 2,3 uncang jer kut. beli dah berkurun lama since lepas pantang. masa mak aku mai umah aku dulu, dia komplen kata awat teh hang takmau pekat. mak dah bubuh sampai 3 uncang pon dok cayaq lagi. muahahah.. nasib baik mak aku tulong guna sama.. kalau tak sampai la ni la tak berusik.

IdzaLia said...

baguskan minum teh hijau ni..Lia pun ada minum jugak tp brand lain.. Japanese Green Tea dr OSK.. sedap rasanya.

I want to lose weight said...

Aku baru minum 5 teguk..

MAK AIIII rasa tak sedap tu lekat kat dlm mulut smpi skang..

Nmpk gaya lagi 24 uncang tu aku bagi cencorot aku makan jelah

LyNn HaMzAh said...

teh hijau tu memang x sdp arr...tapi teh hijau tu memang elok cuma rasanyer agak meloyakan...huhuhu...

Ms AiReEn MoHd said...

memacam cara ko nak kurus kan...kagoom aku...aku ni paling hangat sehari jer aku buat gaya ko tu....mase demam aku da turun 5 kg...la ni aku rase da naik pun...

Anonymous said...

kak..try perah lemon/lime..sedap sket..bau pun wangi je..lagi cepat kurus tauwww

I want to lose weight said...

Akak kalau boleh nak tinggalkan lime tersebut..

Kerana gigi akak berasa sengal banyak sangat minum lime

noradzlina.kamdani said...

cian zel...

LilyLav said...

bukan kah pernah terminum masa kat seoul tu :)

I want to lose weight said...

ITU REHAN...

bukan aku.. tp rasa teh hijau ni semcm ler..

ujam said...

puan zel, saya cdgkan minum japanese green tea, kurang sikit rasa kelat.

I want to lose weight said...

Ye ke...

Ok nak kasi perabih dulu yang ni pastu nak cari yg tu..

Tg Malim ni confirm takde jual punya..