Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, July 2, 2010

Apa dibuat kat umah pada petang Jumaat yang mulia..

Kenapa Pn Zel boleh berada di rumah pada masa ini?
Sebab tadi aku keje direct takde ambik rehat Jumaat..
So, dapat laa balik cepat 2 1/2 jam... (mulia tak?)

Pastu terlupa pulak beli nasi utk Khaleef...
Aku lak mmg dah kenyang bantai nasi lemak 2 bungkus..

Smpi umah suh dia pura2 kenyang..
Sumbat botol 2 kali...
Bagi biskut..

"MAMI TOLOM LAAA... KALEP SANGAT LAPAR.."

Sian pulak...

So, masak ler lauk chicken sardin kegemaran dia..

Alang-alang dah bukak langkah memasak tu..
Masak terus lauk untuk malam karang..
Inche Izman balik ptg ni..

Ayam goreng berlada petai..

Mak mentua aku kalau tengok minyak ala2 kolam tu..
Tentu urut dada..
Kat umah depa takde tau minyak banyak2 ni..
Tu pasal depa sumer slim river :))

Minyak goreng berlada ni..
Kalau gaul dengan nasi panas..
Pastu buh kicap sikit...

Wallawey...

Ni bukan setakat urut dada lagi...
Siap tepuk2 dada :))

Tapi apa barang nak lipat baru 2 gunung..
Aku mesti tunggu sampai 8 gunung..
As usual :))
.
.
.

14 comments:

a l y a a a h m a d said...

boleh erk mcm 2?
xbreak lunch our so bleh blk umah awal...
syok nyer.
klu la uniten bolehhh.

Ladylailapepel said...

haku hengat haku sohrang jeh yg ade 2 gunung serupe itew..rupenyer haku dh de geng giless..hoho..

I want to lose weight said...

Ladylailapepel...

Aku ngn ko bukan geng taw..

Tapi aku MENTOR.. ko PROTEGE..

Sebab aku setahun lipat kain kurang dari 10 kali :))

iswatie "colours of life" said...

patut la en izman kurus...family mmg x suka berminyak...

ibh said...

syoknya la mcm tu ya..
Zel..ko buat org terliur ja..sadin tu..balik ni kena masak sadin juga la jawabnya..Tapi yg ko masak tu lg nampak sedap la zel..heee

I want to lose weight said...

Itu resepi mentua aku..
Buh daun limau purut sket..

Kalau ko wat sambal goreng lagi sedap.

Tapi ni lauk Kalep.. takat boleh buh cili goreng je

Kak Mah said...

haku pun ingat malam nie nak buat ayam goreng berlada....tapi cilinyer enggak ada..hampeh tul la..ingat beli ayam jek....cili giling tak adok......

awal ko masak utk malam ek...aku ni dah kul 7 nasik pun tak masak lagik...

Mia-Ina said...

klu mia jd akak pun, akan siap sedia msk awal2x..sng keja kan..mudah & cepat...

iera me casa........ said...

kak zell.. bab lipat baju tu mmg amat la malas..
serupa dengan iera.. selagi tak bergunung... memmang tak sah.. hehehe

rasa malas nak lipat baju.. bley kata gituw??
hehehehe

I want to lose weight said...

Bila laaa sapa2 nak invented mesin gosok baju lipat terus..

Akak kuar duit 4K pun rela pejam mata lagi beli :))

Ms AiReEn MoHd said...

FUHYOOO mati gini....kalau 8 gunung masa sisa hidup ko dihabiskan elipat kain jer weh...

sardin ayam???mcm mane ruper tu...ayam tu goreng dulu ker????ape pasal ko tak show pun???

noradzlina.kamdani said...

pergh..zel rajinnye hang masak...

Farra Dhelina said...

hahahaha 8gunung?? adeh mau kematu ponggong kak nak melipat! adeii

tak penah dgr lagi aym berlada petai.mesti sedap kan??

I want to lose weight said...

Hahaha.. petai masak apa pun sedap :)