Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, July 26, 2010

Sekeping buat jadi bahan bukti

Ni dia bukti akak dah naik ambulan...
Tapi takde laa duduk gitu..
Baring... tapi tak berikat..
Sebab tak muat tali ikat tu..

Patutnya aku baring kat strecher tu..
Pastu baru tolak masuk ambulan..
Tapi sbb berat sangat...
Nurse tak berani.. takut aku jatuh strecher..
Kena laa panjat sndr ambulan tu..

Yang aku pegang kat tangan tu..
Benda tu laa yg menyakitkan "cik pong" aku..
Dari benda tu ditojah.. smpi laaa aku menjerit2 suh bukak kat Ipoh...

Tak tau ler.. sama ada nurse tak basuh tangan ke..
Salah pasang ke..
Caterer tu tak sterile ke..

Lepas bukak tu.. pundi kencing aku tak dapat dikawal dah..
Kencing main kuar je wpun aku tak teran..
Kena pakai diapers dalam 2 hari..

Sakitnya tak boleh nak cerita..

Smpi kat PMC... mula2 tu Dr cek baby dulu..
Lepas tu baru wat lab test utk kencing & darah..

Result.. kencing aku sgt kotor..
Berkuman.. bernanah.. berdarah...
Time tu kaler kencing cam teh susu.. keruh...

Result darah pulak menunjukkan sel darah putih sangat tinggi..
Dr dah explain.. tapi aku lupa apa benda dia cakap..
Pasal darah putih tinggi tu..
Tinggi takpe.. jangan rendah.. mampos ko HIV :))

Tu yg terus masuk air berbotol2 nak clearkan balik...
Cucuk antibiotik..
Tak leh makan.. tak leh minum..
Turun tau berat akak 3 hari menghazab diri kat spital..

Nasib baik masuk spital swasta..
Bosan2 leh tgk TV... TV siap astro hokay..
Sangat suker...

Last2 discharge PMC.. dalam surat akuan..
Sikit pun tak tulis pasal appendiks..
Hanya ada tulis Urine Infection..

Ni baru betul.. takde penyakit cari penyakit :)
.
.
.

3 comments:

noradzlina.kamdani said...

ciannye, ko kurang minum air msk kot? lg pun preg mmg akn selalu kene kencing koto (org melayu panggil)

aku ms preg dlu kerap gak kene tp xde sampai tahap bernanah...plg kuat nk kencing sakit n perit nk kentut pun ssh klu dh sakit kt tut.

walhal ini adalah dr tabiat pemakanan sbb kurang minum air masak utk menjernihkan balik sistem penghadaman bdn kita...

zel, ko bnyk sabo yek sok baby syg kt ko lebih...

nurulhudaresad said...

kita penah kene kencng kotor....doktor tgk kat diorg nya microskop memang kencing dah berdarah...punca kurang minum air masak....tak pasal charged rm400..hehehhe....ubat dia murah je...minum air masak banyak2..

Farra Dhelina said...

wah sempat lagi posing ats ambulan!!

kak, tak leh su ke diorg tu? suka suki je..smpai tak pasal2, jdi infection lak..ishh