Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, July 12, 2010

Dia sangat suke...

Sebelum ni kalau bawak g kedai buku..
Mesti berkeriau dia lari sana sini celah-celah rak buku..

Tapi sejak dua tiga menjak ni..
Sampai je kedai buku terus pergi kat bahagian komik..
Pastu ambik satu komik siap duduk bersila tengok gambar..

Lepas tu kena laa aku beli kalau tak nak dia melalak dlm kedai tu..

Tengok gambar je tu..
Anak aku belum tahu baca lagi..
A to Z pun belum pass lagi smpi skang..

Tapi dia tgk gambar tu pun..
Kadang2 kalau kita tanya..
Dia boleh cerita exactly cam jalan cerita sebenar komik tu..

Yang paling tension..
Bila AKU KENA BACAKAN..

Ko tokleh tau baca tipu-tipu... dia tau..
Pastu dah ler kena baca penuh emosi ngn intonasi..
Kalau watak tengah berlawan..
Aku pun kena bunyi gak.. gedebush.. dusyum.. aiyak !!!

Sebab dalam komik tu mmg ada tulis camtu..

Malam tadi kena baca 2 kali..
Sampai kering laa tekak aku..
Yang bagusnya..

"MAMI TAK LARAT LAA DAH HAUS.."

"Baik mami..."

Terus lari pi dapur bukak peti ais..
Ambik air kotak 1 untuk mami dia :)
.
.
.

4 comments:

m.q said...

baiknya kalep jaga mami dia

nurulazham said...

he's sooooo sweet!

Mia-Ina said...

demi nak tau kisah komik, sgp amik air utk mama dia tue...

Dilla Ady said...

zel....suke btul la bace entri zel..setiap satu..tak tipu...

ade jek ayat zel yg wat dilla gelak sorang2..kelakar tul la zel nih..

ayat zel tuh..ahh..susah ar nk ckp..

yg pasti, wat hati nih berbunge2 jek bace..marah pun tak jadi..nk hangin pun tak jadi..