Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, October 19, 2009

Khaleef punyer hal....


Hari Deepavali lepas g kenduri sepupu atuk aku kat Sg Behrang..
Ikut mak aku ler nih.. dia nak jmp sedara-mara..
Oleh kerana papa dia penat balik kelas..
So, terpaksa bawak budak Khaleef & Sara..

Kat sana.. bila mak aku dah jumpa Kulaan dia..
Mmg lama ler dok gebang-gebang..
Khaleef ngn Sara dah kepanasan.. aku bagi ler depa main kat luar..

Sekali aku nmpk Khaleef naik tricycle kaler biru..
Tkpe laa kan.. maybe cucu org tu punya..

Sekali lagi aku toleh.. aku nmpk dia dok berlakon2 cam pomen..

Sekali lagi aku toleh.. aku nmpk dia tunjuk satu skru..

Aku pun cepat-cepat pergi kat dia..
Kak Sara kata dia cabut skru bawah hendal basikal tu..
Pastu sesuka hati dia goyang lak beskal tu wpun aku larang..

Sekali aku tgk.. basikal tu dah bercerai dua..
Skru cam-cam saiz bertaburan atas tanah..

Pastu aku terus seret Khaleef ngn Sara masuk Tora Terbang..
Bersauna ler kami dalam tu..
Maklum ler tora terbang tu kete tua..
Hidup aircond pun kuar angin panas je..

Call mak aku cakap suh masuk kete..
Sambil tu pesan ngn mak aku..
Bagi ler tuan umah tu "duit salam" banyak sket..
Sbb Khaleef dah bagi jahanam beskal cucu dia..

Smpi umah aku citer kat Inche Izman..
Dia siap tanya "AWAT TAK SNAP GAMBOR"

Helloooooo...
Dah ler anak ko bagi jahanam beskal anak orang..
Pastu mak dia leh sesedap rasa lagi nak snap2 gambor kat situ..
.
.
.









6 comments:

Kaseh said...

wakakakka... aku rasa papa khaleef pun nak jadi blogger tegar ni zel..suh amek gambo..

Mia-Ina said...

haha..lawak la..ada ke pulak hubby akak suruh amikgmbr....dia pulak ye kesi2 mind dia

mama_iris said...

kak....mak akak org banjar ke?tu sebut kulaan tu...hehehe

liana said...

kekeke.. org dh gelabah lg suh amik gambor..

I want to lose weight said...

A-ah.. mak akak orang banjar Kuala Kurau, Perak

mama_iris said...

oo..mak nurul org Banjar sabak bernam,...huhuh...