Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, October 18, 2009

Sila Sangat Berhati-hati....

Sekarang perompak dan perogol adalah sangat berleluasa di merata-merata tempat..
Ni bukan hanya peringatan utk korang sahaja..
Yang paling penting untuk diri aku sndr..
Maklum ler aku dok sorang-sorang..
Nak mengharap anak jantan aku..
Kocik lagi..

Kes 1

Budak ni duk taman perumahan depan umah mak aku..
Tunggu bas nak g sekolah dalam kul 6.30 pagi gitu..
Mgu lepas.. time dia tgh tgu bas tepi jalan...
Tiba-tiba muncul satu kete Iswara dalam tu ada 2 orang India..
Depa tarik budak tu masuk dalam kete dan bawak p kubur cina..

Kat situ depa rogol dan cuba bunuh budak tersebut..
Nak jadi nasib.. tiba-tiba penjaga kubur cina nampak..
Dan baling budak2 setan lahanat tu dengan batu..

Depa dah lari.. cina tersebut terus selamatkan budak tu..
Nazak dah.. dan skang masih koma di hospital..



Kes 2

Anak murid aku sendiri kat PID ni..
Duduk rumah kedai..
Tgh berehat-rehat kat umah tiba2 muncul 1 remaja India..
Terus cekik dia mintak duit & handphone..

Nasib baik budak setan gondol tu ala2 takut berani je nak merompak..
Bila terlepas je.. anak murid aku tu terus pi dapur ambik pisau..
Pencuri tu lak bersenjatakan skrewdriver yg dia guna utk cungkil grill..

Yang berjaya dicuri adalah 2 biji handphone..
Laptop dgn duit tak sempat nak ambik..



Kes 3

Makcik aku menyapu kat laman umah time laki p keje..
Tiba2 benti 2 motor wat-wat tanya jalan..
2 ekor penyangak lahanat ni berbangsa Melayu...
Makcik aku pun dengan baik hatinya g kat pagar..
Sekali salah seorang dari depa tarik rantai sauh makcik aku..
Yang lagi sorang dok pres minyak motor utk hasilkan bunyi bising..
So org tak dengar laa makcik aku menjerit..


Ni sumer kes2 yg belaku dalam mgu lepas..

Oleh itu.. kita sumer patut berhati-hati..

Kalau nak bukak pagar umah..
Perhatikan dulu sekeliling..
Ada tak sesuatu yg mencurigakan..
Motor ke.. kereta ke.. yg pelik di pandangan mata..

Pastu make sure.. no telefon polis..
Dalam HP tu.. wat camni Aaa POLIS..
Supaya kalau emergency tak laa tergagau-gagau nak cari huruf P..
Biar no. polis berada pada picitan pertama..
Tak pun assign je pada keypad hp anda..

Kalau boleh... silalah berbaik-baik dengan 1-2 polis..
Yang mana korang leh dapat no. handphone peribadi polis tersebut..
Kalau kat bandar2 susah ler kot..
Cam aku kat pekan kecik ni senang je nak dpt no. hp...
.
.
.





2 comments:

kakngah said...

haah.. msk sokabar las week kes bdk pompuan kene rogol tu..
kwsn jirat tu mmg sunyi giler + semak samun + jauh dr rmh org
ngeri sey..
zmn skrg ni.. serba serbi tak selamat...

NoVemBerLaDy said...

mmg betul bhya nyaaa.. mcm sy lagik la gi n balik ofis jln kaki je sbb dekat tp dekat pun ttp rse x selamat... so dlm hndbag ada la peralatan yang baek ntuk protection diri sendirik!!