Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, October 21, 2009

Malam tadi sungguh thrill...

Dah ler balik lambat malam tadi..
Sampai-sampai umah..
Tgk ada katak daun tengah peluk tiang gate..

Takut gilerrrrrrrrrrrrr...
Igtkan Khaleef tak takut..
Aku suh dia turun pi goncang gate tu..
Rupanya dia 10 kali lebih takut dari mak dia...
Siap bergayut kat lengan aku tak nak lepas..

Call Inche Izman..
Dia suh ambik payung pastu halau..

Eeeeeeeee... jgnkan nak halau..
Nak turun kereta pun aku tak berani..

Last-last dah takde pilihan lain..
Aku terpaksa langgar gate tu dgn tora terbang aku...
3 kali langgar.. katak tu wat dek je..
Lagi kuat dia peluk gate tu..

Kali ke-4.. aku siap undur sket..
Langgar lebih kuat dari yang 3 tadi..
Baru laaa katak tu lompat ke tepi...
Sampai sengat sebelah pintu gate aku kejekan..
Nasib lompat ke tepi... kalau lompat atas cermin kereta...
Ada lak kang anak beranak bersama-sama pengsan dalam kereta...

Jiran aku ada gak menjenguk..
Tapi takat jenguk jelah.. tak tanya apa pun..
Kitaorg kat Kota Malim ni kalah org duduk kat bandar..
Masing-masing eksyen sendiri2 je...
Termasuk ler aku pun...
Kitaorg mmg tak pernah bercampur-gaul..
Tegur-menegur pun tidak..

Mesti dalam hati depa dok kata aku sewel..
Dok langgar pintu gate umah sendiri...
.
.
.





14 comments:

eynda said...

Hehe...kalau eynda pun panic...panggil bomba aje la :-p

cikbedahlaser said...

erkkkk... takut katak smpi lnggar pagar?? dasat....
katak comel la kak... x yah takut...
ular tkut x?

kakngah said...

sgguh pun katak tu tak bahaya..
geli seyyyyy!!!

adianiez AIDA said...

katak ??? geli giler aida mendengar perkataan itu...!!!

Mia-Ina said...

klu mia jd jiran akak pun mia piki

"apsal la minah sorang ni..yg pegi belasah gate tu apsal..xde keja ke malam2 ni,"

haha

I want to lose weight said...

Jangankan katak betul... KATAK DALAM DISCOVERY CHANNEL pun boleh membuatkan darah aku menyirap..

Laki aku mesti bising atas kecederaan tora terbang dan gate umah..

CiK NuNu said...

adoi...
nk pecah perut dibuat nyer asik nk gelak jer.. hhuhu

que_zul said...

betul2 takut ni...kalo sy lak, memang taklut dan geli sgt2 pada ulaq...

I want to lose weight said...

Ular tak berapa takut sangat...
Ntah apsal ler kata ni jadi fobia yg amat..

Bagi 1 juta pun belum tentu aku pegang..

Kalau pegang pun konpem lepas tu strok

ammi said...

hadoi la ngko ni Zel..melampau lampau..kalau boleh di gelek katak tu..dah nyet agaknya dia!

mama_iris said...

tang takot katak kelakar la jugak tp kite pon 1 kapal....
tp tiap2 kali akak sebut "Tora Terbang"....kite x penah tak ketawa...mesti ketawa...
tak penah dgr word sekelakar itew...addeeeehhhh...

ezey said...

ni entr antara yg terlawak aku rasa...aku boleh gelak .....ko boleh jd penglipulara..

geraugebang said...

ha ha ha ha, gelak kuat akak baca n3 ko kali ni. ha ha ha. memang jiran ko hingat ko sewwl ha ha ha.

Sepatuputih said...

rupanya sy ada geng penakot ngan katak daun ni..kat tmpt sy panggil katak pisang..kaler ijau..klu skali dia lompat 2 3 kaki gak r jauhnya...