Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, January 24, 2010

Apa Beli Kat Langkawi..

Sian satu reader LWC tu tanya banyak kali beli apa..
Gambor satu-satu takde..
Ni gambor keseluruhan je..
Masa pergi 3 beg je.. sorang satu..
Balik.. camni ler banyak dia..

1- Mangkuk Kaserol tutup kaca 3 beranak
2- Mangkuk Kaserol tutup plastik 3 beranak
3- Tea Set
4- Mangkuk hidang pusing saiz sederhana
5- Pressure Cooker
6- Grill Pan
7- Beg (kat Langkawi mmg giler murah beg roda tu..)
8- Kain batik 6 helai utk mak aku (boleh bawa 3 helai seorang)
9- Set sudu & garfu
10- Coklatsssssssss

Wpun laki aku asyik kata "CAMNE NAK BAWAK BALIK NI"

PEDULIK !!!!!
Aku wat keras hati je beli tu... beli ni..

Best kan..
Mmg aku borong coklat tak hengat dunia diet...
Utk coklat je abih lebih rm300.00
Tapi banyak gak kasi family sorang sket..
Ada laaaa tinggal kat aku dalam sebakul kecik..

Ikutkan takde laa murah sangat pun coklat-coklat kat sana..
Tak cam dulu-dulu..
Dulu ye murah..
Cam cadburry.. murah lagi kat Tesco..
2 bar baru rm9.90..
Kat sana 2 bar besar tu dah 13.90..

Aku banyak beli Hersey, Daim ngn Tobleron..
Coklat yg ala2 kat kedai runcit sini pun bley beli tu..
Inche Izman yang pilih..
Buat berat nak pikul bawak balik je..
Kedai India depan ni pun ada jual.. takat kinder bueno & crispy tu..

Kalau sapa nak beli beg roda tu..
Masa pergi bawak je beg buruk atau beg buleh lipat...
Kat sana beg-beg roda pramugari mmg murah..
Bayangkan beg yg saiz besar sket tu..
Rege RM35.00 je..
Kalau yang kecik comel baru rm15.00

Tempat shopping yang harus diterjah..
1- Idaman Suri
2- Haji Ismail Group (kedai dia ni konker satu pekan Kuah)

Kain batik skang leh bawak kuar 3 helai sorang..
Tapi kalau g lama cam aku gi.. 4 hari 3 malam..
Kastam tak cek apa pun..

Lagi satu.. TIKET FERI JANGAN BUANG..
Aku hari tu.. sampai2 je terus buang tiket dalam tong sampah..
Nak balik.. pegawai Kastam mintak.. dah pucat gigi..
Nasib baik ada resit hotel..
.
.
.

4 comments:

|| NaFiRaa || said...

mak haih..banyaknye coklat!! puas hati tgk coklat byk2!:)

noor said...

mak ai..cam org balik haji...hehehhe

Faizah_Haris said...

perghhhhh manyakkkk gilerrrr cokolattt tuu....uishkkkk....tak kene byr tax ke bli panggangg mangkok tu ek? hehehe

noradzlina.kamdani said...

pergh dahsat nyer shopping....