Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, January 14, 2010

Makam Mahsuri Langkawi...

Ini laa kot rupa sebenar Mahsuri..
Tak pun illustrasi je..

Makamnya.. belakang Khaleef tu..
Yang ada batu-batu putih..
Tapi kata orang, kubur sebenar Mahsuri ni bukan kat sini..
Kat telaga.. bila dijadikan tempat perlancongan..
Depa bina je kubur baru yg lebih komersial penempatannya..

Dalam rumah ni ada banyak patung-patung..
Pastu ada cam mini cinema..

Masuk dalam ni kena bayar lagi RM1.00
Padahal kat entry mula.. dah bayar RM10.00 per person

Ada tulis
DILARANG MENANGKAP GAMBAR

Kat dalam kawasan ni.. ada banyak rumah-rumah kayu..
Cam rumah dulu-dulu..
Boleh masuk dan tengok.. tapi aku tak naik pun..
Seram laa.. dah ler rumah kayu..
Buatnya reban ke rumah tu.. kaki aku terbulus ke..
Tak ke naya...

Inche Izman yang teringin bergambar dengan Mahsuri


~AKSI DUA BERANAK~

Depa berdua ni.. kadang2 senang nak suh posing
Tapi, kalau dua-dua dah penat
Dan takde mood.. lebih-lebih si kecik tu..

Camni ler jadi gambor
Sorang kiri.. sorang kanan...
Sorang pandang depan.. sorang pandang belakang...


Hat ni paling marbeles kat Makam Mahsuri tu
Ada warung Laksa Mahsuri dalam tu..
Warung tepi sawah.. angin sepoi-sepoi bahasa...
Nmpk cam pedas.. tapi tak pedas pun..
Sedang-sedang elok je...

.
.
.

9 comments:

Mia-Ina said...

aduh teringat laksa utara...sedapnya..nak blk umah mak arini..harap2 dpt la makan laksa utara lg

Auto Services said...

Salam,

nak tanya macam nak tambah ad nuff kat sidebar tu saya tak pandai la.. i follow u n u follow i k..

Mimy Hamid said...

terus rasa nak mkan laksa......terliur smbil lap mulut

I want to lose weight said...

Auto.. u masuk laman web nuffnang..
Ambik icon ADD ADS
Kat situ ada tunjuk camne nak tambah iklan tepi, atas dan tengah

|| NaFiRaa || said...

sedapnye laksa tu!!!yum yum!!

noradzlina.kamdani said...

aku xcuba pun laksa tu..sefap sgt ke? yg aku mkn ari tu kuih telinga k****g (kuih deram)...

babyfreaks@ratusiput said...

amboi zel..anak n bapak je bgambo...maknye mane....

I want to lose weight said...

Mak dia takde sapa nak snap..
Maklum ler..

MAMI BURUK.. PAPA CANTIK..

Bak kata Kalep..

awek_utara said...

kak zel..letak le n3 psl brg2 yg akak bli kt lgkawi tu..xsabo2 dh nak jamu mate nih...heheh :D