Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 26, 2010

SEBAB...

Semalam mak aku ambik Khaleef bawak balik umah dia..
So, aku pun apa lagi..
Ambik kesempatan tido petang semahu-mahunya..
Kul 9.00 malam baru aku lak pi umah mak aku..

Adik aku citer..
Masa Maghrib, depa sumer sibuk laa nak semayang..
Sara & Khaleef pun sama laaa sibuknya..

Sekali bila depa mula sembahyang..
Khaleef lari naik atas katil..
Pastu dok gamit2 Sara suh benti semayang join dia atas katil..

Sekali adik bongsu aku lalu..
Dia tanya.. "Apsal Khaleef tak BAT"
(BAT = sembahyang)

"Kalep tak payah..."

"Apsal tak payah pulak.. tu kakak Bat"

"Kalep sekolah CINA..."

Selamba gaban je Khaleef jawab...

Huhuhuhuhu...


Aku sampai je.. terus ler Hajah Norlia bagi tarbiyah..

"TU LAA.. MASUKKAN LAGI SEKOLAH BUKAN-BUKAN.. KALAU BAGI DIA SEKOLAH ABIM KAN ELOK"

Masalahnya.. mmg aku dah tanya sekolah ABIM tu sblm Matahari Ria..
Tapi sekolah tu.. budaknya terlalu ramai..
Pastu takde asing-asing kelas ikut umur..
Aku takut Khaleef kena buli je nanti..
Maklum ler.. dia pakai diapers.. lagi hisap kukin..

Sabor jelaaaa sampai Khaleef betul2 faham bahasa..
Harap-harap tahun depan dia boleh dah pergi Tadika Masjid..
Tahun ni tak boleh masuk..
Sebab Tadika Masjid ambik 5 & 6 tahun sahaja..
ABIM tu mmg aku tak berkenan ler..
Sebab terlalu ramai...
.
.
.

9 comments:

Beattey said...

bahaya ni Zel....

adikmanje@ellyazarmilia said...

selamba je ye jawpan dia...mcm bahaya pulak...takut jadi cam anak kawan opis aku..hantar anak dia satu tadi bekas penjajah yg memang populer lagi bagi org2 yg berduit ni...sekali dia citer cikgu kata "kita sembahyang tak payah buat selalu pun tak apa"...bukankan seram disitu...

Mia-Ina said...

takut gak dgr jwpn khaleef..mungkin perlu beri khaleef sesuatu ilmu tambahan ...belajar ilmu agama dr awal..sdikit demi sdikit...mcm mia dulu, ayah dah ajar sikit2..dia train kami anak-anak dr kecik wp hanya hafal doa & praktikkan..sembahyang pun ayah suruh ikut wp ms tu baya mcm khalif..kata ayah mia...lama2 akan terbiasa..wp ayah nk g masjid, anak akan suka nk ikut

babyfreaks@ratusiput said...

ha'ah zel...jgn biokan tu zel...kat umah kasi remind skit kat dia cam mengaji ke apa ke...budak2 skang kan...mmg selamba je dorang...yg pntg jgn bg dorang compius..tp ye la kaleep pun kecik lg.maybe dia lum paham...ehehe...kelakarla kaleep ni..

idtgm@streamy.com said...

Tu laa..
Dulu-dulu kalau papa @ aki dia nak sembahyang.. laju je dia bentang sejadah sebelah..

Tapi skang dia wat dek je..

Tapi aku tak rasa cikgu kat sekolah tu ajar bukan-bukan..

Maybe dia penat balik sekolah.. tu sebab skang ni dia malas nak ikut2 sembahyang lagi

|| NaFiRaa || said...

uik.. bahaya nih!!!

Mama Atie said...

memang bahaya...kalau hantar sekolah orang putih apa pulak jawapannya iyer????

noradzlina.kamdani said...

wah..dhsyat nyer jwpn kalep...do s/thing please

I want to lose weight said...

Tak pikir lagi nak wat apa Lin..
Sebab dia kecik lagi..
Baru 3 tahun 4 bulan..
Maybe dia cakap sesedap rasa je kot..