Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, January 13, 2010

Hari ini teacher Kalep buat mami Kalep pucat gusi...

Kat sekolah.. teacher dia dah ajar..
"Teacher, Kalep nak berak !!"
(Berak = kencing @ berak.. dia tak reti sebut kencing)

Lepas dia g toilet, teacher dia akan pakaikan balik diapers..

TAPI..

Pada hari ini..
Time aku jemput dia balik sekolah..

"Mami.. awak tgk nonot Kalep.."

Dengan berbaju & berseluar putih kain t-shirt gred C..
Memang aku nampak nonot dia terbuai-buai dalam seluar..
Hari ni dia tak pakai spender sbb dia pakai diapers jenis pant..

Aku tanya dia.. kenapa tak pakai pampers?
Kalep jawab "Tadi kalep berak ikut nonot" (kencing ler tu)

So aku assumed maybe betul-betul sebelum balik sekolah..
Tu teacher dia malas nak pakaikan diapers baru..

Seperti biasa.. sbb Kalep balik sekolah sama time
Dengan SJK(C) Chung Sin, SK Tg Malim, SJK(T) Manikavasagam
Dan SK Methodist serta SM Methodist Tg Malim..
Maka, jalan besar & jalan ketoyong adalah sangat sesak..

TIBA-TIBA

"Mami, TEACHER KALEP NAK BERAK..."

"Berak ikut mana? Berak nonot ke berak busuk?"

"Kalep nak berak busuk.."

Terus aku suh dia sabar dan nyanyi lagu tinpel tinpel litel staaaaa

Sampai umah mentua aku.. terus bawak dia masuk toilet..
Rupanya dia nak berak nonot je..

Adoyai.. kalau laa betul2 berak busuk tadi..
Bantai lak dalam kereta.. tak ke naya..
Esok-esok nak kena pesan..
Jangan laa bagi kalep balik separa bogel camtu..
.
.
.

9 comments:

iLLa said...

adoi kak...lawaknyaaaa...

its me said...

wakakakak tau pun..kalau tak wa kena beb la ko ngan anak ko kan..ngeeeeeeeee

Mimy Hamid said...

kak macam2 bahasa akak ajar...ahahahahah..nak tergelak akuuu...kalep kalep..nonot busuk bagai

adikmanje@ellyazarmilia said...

adalah sangat cute dan lawak ayat2 budak kalep ni...hehehe

ibh_sue said...

Sangat lawak dengan kerenah si kalep..berjaya mengubah mood hari ni....

noradzlina.kamdani said...

lawak zel..lawak sungguh..aku tumpang gembira baca n3 dak kalep ni...

Unknown said...

mcm2 bahasala....nasib baca entry post akak smpai hbs..br fhm

rash said...

hwahwahuhuhu.. xkering gusi klu bc entry psl khaleep nih =)

Cikmin said...

hahaha..lucu tau...